Skip to main content
Fråga

3Världen - Priser från Sverige...

• 16 december 2024
  • 2 svar
  • 52 visningar

Vem är det som betalar för “Priser från Sverige” till ett land som ingår i 3Världen?

Det är inte tydligt för mig om det är jag eller den som ringer/SMSar till mig som betalar för samtal/sms som skickas från Sverige.

Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 16 december 2024

Priser från Sverige är vad du betalar när du befinner dig i Sverige och ringer till utlandet.

3Världen gäller alltså endast när du befinner dig utomlands. Om du befinner dig utomlands i ett 3Världen-land betalar du inget för att ta emot samtal.

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 18 december 2024

Hej ​@LPagden och välkommen till 3Community! 👋🏻

Precis som ​@Qwirks skriver gäller 3Världen endast när du befinner dig utomlands. Om någon som befinner sig i Sverige ringer/SMS:ar dig när du befinner dig i ett 3Världen-land, är samtalet/SMS:et kostnadsfritt (gäller både dig och den som ringer/SMS:ar).
Att ringa/SMS:a från Sverige till utlandet kostar alltid, förutsatt att du inte ringer/SMS:ar till ett svenskt nummer. Detta utgår från principen att du som ringer inte nödvändigtvis vet att personen befinner sig i utlandet.

Hoppas att detta var till hjälp! Tveka inte på att höra av dig om det skulle dyka upp någon fråga eller fundering 🙂

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies