Vem är det som betalar för “Priser från Sverige” till ett land som ingår i 3Världen?
Det är inte tydligt för mig om det är jag eller den som ringer/SMSar till mig som betalar för samtal/sms som skickas från Sverige.
Vem är det som betalar för “Priser från Sverige” till ett land som ingår i 3Världen?
Det är inte tydligt för mig om det är jag eller den som ringer/SMSar till mig som betalar för samtal/sms som skickas från Sverige.
Priser från Sverige är vad du betalar när du befinner dig i Sverige och ringer till utlandet.
3Världen gäller alltså endast när du befinner dig utomlands. Om du befinner dig utomlands i ett 3Världen-land betalar du inget för att ta emot samtal.
Hej
Precis som
Att ringa/SMS:a från Sverige till utlandet kostar alltid, förutsatt att du inte ringer/SMS:ar till ett svenskt nummer. Detta utgår från principen att du som ringer inte nödvändigtvis vet att personen befinner sig i utlandet.
Hoppas att detta var till hjälp! Tveka inte på att höra av dig om det skulle dyka upp någon fråga eller fundering
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.