Hej, jag kommer att åka utomlands 2 veckor i november och vill gärna lägga till 3världen. Går det om jag gar abonnemang 5G? Vad kostar 2 veckor i så fall? När ska jag be hjälp att lägga in tjänsten i så fall?
om du har ett abonnemang med 20GB data eller mer, är chansen stor att du redan har 3Världen. Har du abonnemanget med 5GB surf ingår inte 3Världen. Du behöver då byta till ett annat abonnemang där det ingår,
Vilket land ska du åka till?
Ska åka till Hong kong och Taiwan. Vad gäller det då?
Om mitt avtal inte har bindingstid, vad gäller 3 världen?
Hur länge måste man byta upp till ett abonemang där 3världen ingår? Finns det något krav att ha ett abonnemang under en viss tid? Hur ska jag ta vägen till att få hjälp?
Om du önskar hjälp, kan du även kontakta kundservice via telefon eller chatt. De har öppet vardagar 9-18 och du hittar kontaktuppgifter här.
Hej, jag är nu i Hong Kong och jag byte tre flexibel 20 GM abbonnemang. Det fungerar inte att surfar med mobiltnätverk, alltså min mobil data som i Sverige. Jag har följt guidning för samsung galaxy 23. Hur kan jag lyckas att aktivera mobildata?
Jag är ledsen att jag får se redan en xtra kostnad 625kr rörliga kostnader för 15,94 mb data med kostnad den 14 november. Hur kan det vara en sån kostnad när min mobildata inte fungerar allts?
Hej igen, jag har dataroaming men har aldrig fått något sms från Tre " Välkommen till Hong Kong..." när jag landat hit. När jag var i Danmark/utomlands fick jag ett sånt meddelande. Skule du kunna hjälpa mig?
Hejsan
Tråkigt att höra att det inte gått att surfa i Hong Kong. Fungerar det för dig ännu?
Kan det vara så att du mellanlandat någonstans som inte ingår i 3Världen? Ifall du använder ditt abonnemang (tillfälligt) i ett land där det inte ingår, så är det lätt att uppnå kostnadsgränsen vilket gör att ditt abonnemang spärras. Denna gräns kan du ändra inne på Mitt3. Efter att gränsen är höjd, så släpps spärren och du kan återigen surfa i Hong Kong.
Jag rekommenderar att ha “Flygplansläge” aktiverat i mobilen medans du reser, så att du inte använder abonnemanget i ett land där det inte ingår.
Återkom gärna ifall problemet fortfarande kvarstår!
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.