5G utomlands

  • 22 January 2022
  • 4 svar
  • 302 visningar

Användarnivå 5
Emblem +33

Jag har noterat att 5G fungerar via roaming i Tyskland trots att det inte finns med på utlandspriser-sidan ännu.

Är det någon som har lyckats få 5G via roaming i andra länder? Lista i så fall länderna här.


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej & Välkommen :relaxed:

Skoj att du fått uppleva 5G utomlands med din 3 utrustning.  Gärna om du kan berätta mer över din upplevelse & om du gjorde några tester ! 

 

Vad jag skulle tro så är dom mesta länderna längre fram än Sverige, beroende av våran försening . Så jag skulle tro att “Roaming”  utomlands ger oftare 5G än vad vi kan få här i Sverige just för stunden.

Men sen beror det på hårdvara , frekvenser världen över.

 

Men skulle vara jätteroligt och höra folks upplevelser och gärna delge information om land, ort, svarstider, hastigheter osv :sunglasses: Så kanske man kan skriva ihop någon sammanfattning ! 

https://www.tre.se/utland/roaming

Vad man kan läsa från “Roaming” sidan så står det iaf “ inga hastighetsbegränsningar inom EU” och om “ 4 månaders regeln “ .Så är väll det också en “Data -Begränsning” . Är väll beroende på avtal/tillägg . 

Vad jag kan tro så surfar vi även bra i “Danmark” utan att besöka över helgen . Dom är en bra bit före oss i utbyggnad. Och likväl där så har vi ju “3DK” . 

 

Hoppas folk kan fylla på med sina resande upplevelser vad gällande 5G :nerd:

 

Vore grymt om man kunde få in en 5G Emoji som val :D 

@Qwirks

Mvh F 

Användarnivå 5
Emblem +33

I mitt fall var det bara på flygplatsen i Frankfurt där jag mellanlandade. Gjorde tyvärr inga tester, men det fungerade bra i alla fall. :relaxed:

Användarnivå 7
Emblem +40

@Qwirks Det är lite oklart exakt hur det är med 5G-roaming i dagsläget. Men gissningsvis kommer det inom inte alltför lång tid komma mer information kring detta och vart det fungerar osv. Det kan ju även vara så att det genomförs tester med vissa andra operatörer för att se hur det fungerar i praktiken. 

Vilken operatör var det du anslöts till i Tyskland? 🤩

Användarnivå 5
Emblem +33

Jag trot att jag flick 5G både med T-Mobile och Vodafone.

Svara