Jag har noterat att 5G fungerar via roaming i Tyskland trots att det inte finns med på utlandspriser-sidan ännu.
Är det någon som har lyckats få 5G via roaming i andra länder? Lista i så fall länderna här.
Jag har noterat att 5G fungerar via roaming i Tyskland trots att det inte finns med på utlandspriser-sidan ännu.
Är det någon som har lyckats få 5G via roaming i andra länder? Lista i så fall länderna här.
Hej & Välkommen
Skoj att du fått uppleva 5G utomlands med din 3 utrustning. Gärna om du kan berätta mer över din upplevelse & om du gjorde några tester !
Vad jag skulle tro så är dom mesta länderna längre fram än Sverige, beroende av våran försening . Så jag skulle tro att “Roaming” utomlands ger oftare 5G än vad vi kan få här i Sverige just för stunden.
Men sen beror det på hårdvara , frekvenser världen över.
Men skulle vara jätteroligt och höra folks upplevelser och gärna delge information om land, ort, svarstider, hastigheter osv Så kanske man kan skriva ihop någon sammanfattning !
https://www.tre.se/utland/roaming
Vad man kan läsa från “Roaming” sidan så står det iaf “ inga hastighetsbegränsningar inom EU” och om “ 4 månaders regeln “ .Så är väll det också en “Data -Begränsning” . Är väll beroende på avtal/tillägg .
Vad jag kan tro så surfar vi även bra i “Danmark” utan att besöka över helgen . Dom är en bra bit före oss i utbyggnad. Och likväl där så har vi ju “3DK” .
Hoppas folk kan fylla på med sina resande upplevelser vad gällande 5G
Vore grymt om man kunde få in en 5G Emoji som val :D
Mvh F
I mitt fall var det bara på flygplatsen i Frankfurt där jag mellanlandade. Gjorde tyvärr inga tester, men det fungerade bra i alla fall.
Vilken operatör var det du anslöts till i Tyskland? 🤩
Jag trot att jag flick 5G både med T-Mobile och Vodafone.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.