Skip to main content
Svar

begränsa surf utomlands

• July 10, 2025
  • 3 svar
  • 84 visningar

Vi ska åka till Spanien och hos min tidigare leverantör kunde jag som ägare av abonnemanget begränsa samtliga användares internet användning så att inte någon av barnen råkade använda upp allt på en gång. Vi delar alla 4 i familjen på 60 BG som ingår i vårt abonnemang. Säg att jag fördelade 10 GB till alla, sen kunde jag i appen öka på varje personen efter hand fram tills dess att internetet va slut. Kan inte hitta något sådant i er app. Finns det något liknande? Det va verkligen bra och enkelt.

Bäst svar av Qwirks

Om du har ett obegränsat abonnemang har ni 60 GB per användare och månad. Du behöver alltså inte fördela något, men om någon lyckas förbruka alla 60 är det slut för den personen.

3 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Vi ska åka till Spanien och hos min tidigare leverantör kunde jag som ägare av abonnemanget begränsa samtliga användares internet användning så att inte någon av barnen råkade använda upp allt på en gång. Vi delar alla 4 i familjen på 60 BG som ingår i vårt abonnemang. Säg att jag fördelade 10 GB till alla, sen kunde jag i appen öka på varje personen efter hand fram tills dess att internetet va slut. Kan inte hitta något sådant i er app. Finns det något liknande? Det va verkligen bra och enkelt.

@Emelie.sjovall Hej 👋

Mig medvetet så har 3 inte en sådan funktion tyvärr. Men det vore verkligen något 3 borde se över (om dom inte redan gjort det) och kanske kan ​@JeppePeppe ge ett bra svar??

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • Svar
  • July 11, 2025

Om du har ett obegränsat abonnemang har ni 60 GB per användare och månad. Du behöver alltså inte fördela något, men om någon lyckas förbruka alla 60 är det slut för den personen.

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • July 16, 2025

Hejsan ​@Emelie.sjovall!

Det går tyvärr inte att fördela surfen såsom du nämner. Men precis som ​@Qwirks skriver, ifall ni använder vårt obegränsade abonnemang (som ni delar på i sverige) så är det 60GB per användare i utlandet - vilket i sig är en fördelning.