Besvarat
Data fungerar ej på Gran Canaria
Hej! Jag undrar varför jag inte kan surfa på 4G utomlands på mobilen? Jag är på Gran Canaria och kan endast surfa när jag är ansluten till wi-fi, varför är det så? När jag var på Teneriffa i januari i år funkade det. Min surfmängd den här månaden är inte slut och i Sverige kan jag surfa som vanligt. Vad är det jag har missat?
Med vänlig hälsning, Catarina
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Med vänlig hälsning, Catarina
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Bäst svar av Nils
Cheisima skrev:
Hej Nils, tack för ditt svar. Det har fungerat att ringa och skicka sms så det rör endast data. Har testat alla de operatörer du nämner förutom Vodafone. Fick till sist tag på 3 som nu säger att jag har en utlandsspärr på mitt abonnemang, vilket den förste jag talade med sa att jag INTE hade. Endast kundtjänst kan ta bort den o de har inte helgöppet, tyvärr. Nu reser vi hem idag så när jag kommer hem ska jag ta tag i detta. Jag undrar ju varför det funkar i januari men inte i september🤔...
Ah, jag förstår. Jag har stött på detta problem tidigare. För kundservice så ser det ut som att det inte ligger någon spärr, men att det gör det i underliggande system. Ta gärna kontakt med kundservice direkt via chat så kan dom kika på det.
Jag har dock ingen förklaring till varför det fungerade på Teneriffa. Spärren måste hoppat igång efter det isåfall.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.