Besvarat

delad surf utomlands extra användare

  • 8 July 2023
  • 5 svar
  • 538 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer

Många frågor är ställda gällande detta. När familjen befinner sig utomlands får varje person ett SMS med meddelande att den har 60Gb surf. Dock har vi olika grundabonnemang och tillval dela på obegränsad surf i Sverige. Enligt vissa svar på supporten har vi 60Gb per person. Enligt andra har vi 60Gb totalt. Enligt ett svar har de knutna abonnemangen först sin surfmängd och delar därefter på de 60Gb som finns på Obegränsat-abonnemanget. (Hur mycket som finns på grundabonnemangen går inte att se på Mitt3)
Vad är det egentligen som gäller?

icon

Bäst svar av Pettersson 8 July 2023, 22:08

Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Doc 

Om du loggar in på mitt3 i app eller webbläsare . Sen väljer grundabonnemanget → Abonnemangsdetaljer . Så ska det stå hur mycket surf du har inom Sverige . Om det är obegränsat eller specifik surfmängd . Även antal GB surf man har rätt till utomlands . 

Du ska även kunna välja dom andra numren när du loggar in , för att se vad för surf dom andra användarna har knutna till grund abonnemangen . 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden
/ F 
 

Tyvärr är det inte så tydligt. På mitt står det Obegränsat i Sverige, 60Gb utomlands. På övriga familjemedlemmar står bara Extra användare, inget om vad deras grundabonnemang var och inget om utlandssurf. Ska man tro SMS man får så har varje användare 60Gb men jag har en känsla av att det inte stämmer utan att familjen delar på 60Gb vilken kan ta slut fort om någon kör Youtube eller TikTok. 

Det framgår inte under utlandsfliken och svaren hittills från supporten skiljer sig också.

Användarnivå 6
Emblem +40


https://www.tre.se/handla/mobilabonnemang/familjeabonnemang

*Ni delar på surfen som ingår i ditt mobilabonnemang, upp till 100 GB per månad och person/uppkoppling vid obegränsad surf.

3. Dela på tjänster

Dela på surfen, upp till 100 GB/mån. Och har huvudabonnemanget 3Världen kan hela familjen surfa i 80 länder till samma pris som i Sverige.

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Doc Hej,

 

inom ett 3Världen-land eller EU/EES kan respektive extra användare använd 60GB data per månad - alltså 60GB per abonnemang.

Lite beroende på när dessa extra användare tecknades kan det finnas en begränsning på 100GB per månad för dessa och om denna uppnås har ju surfen för just det abonnemanget nåtts och den påverkar då även användandet utomlands.

Familjeabonnemang fanns inte när jag tecknade extraanvändare så det föll mig inte in att titta under den fliken. Tack!

tre skulle behöva förtydliga under utlandsfliken och rensa lite bland tidigare frågor där svaren är missvisande. 

Svara