Fråga

Extra surf med 3världen

  • 26 July 2022
  • 2 svar
  • 325 visningar

Hej! Jag har en abonnemang hos er som gör att jag kan surfa obegränsat i Sverige och med 3Världen upp till 60 GB utomlands. 
Tyvärr visste jag inte det, och jag befinner mig i Italien just nu. Det visas att jag slutat mina GB, men det går inte att köpa extra. Hur gör jag det? 
tack för hjälpen 


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂 , @Chiara 

Det va en väldigt bra fråga . Har inte hittat något exakt vad som gäller när dina 60 GB tar slut .

 

Men det kommer iaf laddas på med 60 nya GB den 1 augusti , i förutsättningen att du varit i sverige emellan och därefter får 30 nya dagar med surf.

(Detta hjälper inte dig just för stunden )

Men har du inte fått något välkomst sms när du anlände i Italien ? Där ska det ha stått information om att du har 60 GB och lite annan information . Oklart om det står hur man laddar på , eller vad det kostar.

Och jag förstår det rätt så ser du på “mitt3” , när du är inloggad i appen eller webbläsaren. Att du har slut på dina 60 utländska GB surf ?

Kan tänka mig att det är i inloggat läge på mitt3 du ska kunna köpa mer surf , frågan är ju bara vad det kostar så att säga.

Man ska även få ett sms när man är “ nära gränsen “ på att ta slut på sin surf , Är de inget du har fått?

Om det inte finns något val via , sms/mitt3 att utöka din surf . Så skulle jag nog säga , beroende på hur länge du är i italien , att det finns 3 val .

1# Ringa kundservice över wifi och höra med dom om man kan komma fram med någon lösning.

2# Använda en lokal operatör med surf  ( Så länge inte mobilen är operatörlåst , eller att det är dyrt )

3# Att klara sig med wifi täckning på ställen här och där . Boende och så tex.

 

Här har du kontaktuppgifter till kundservice . Kan nog hjälpa dig genom chatten också , så länge inte man behöver personuppgifter osv.  Då är det att ringa !

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Hoppas det löser sig & att du har det görgött resten av resan :)

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +40

@Chiara Hej,

 

inom EU kan du köpa extra surf på samma sätt som inom Sverige eller välja att surfa vidare till en kostnad om 2,5 öre/MB. Här finns info om hur du köper mer surf.

Svara