Skip to main content
Hejsan!

jag befinner mig just nu på Malta som är inom EU. Ändå fungerar inte surfen utan wi-fi trots att inställningarna är korrekta.

Måste man köpa till något i sitt abonnemang för att det ska fungera?
Hej,



har du sett till att du har roaming aktiverat i din mobiltelefon?
Hejsan @Antongranno och varmt välkommen till forumet!



Precis som @Pettersson skriver, dubbelkolla först och främst att du har data-roaming aktiverat på telefonen.



En annan anledning till att det inte fungerar kan bero på att du tidigare har lagt in en spärr för data i utlandet på ditt abonnemang. Denna behöver tas bort för att det då ska fungera för dig igen. Kundservice kan se över det med dig och du kan smidigt chatta med dom för att få hjälp direkt.
Ja, roamingen är inställd korrekt.

Man får tyvärr inga svar på chatten.
Vi har väldigt många som skriver in, men nu ska det ha lugnat ner sig. Du kan annars ringa oss på 0771 735 300 så ser vi till att se om det är där skon klämmer! 🙂

Lämna en kommentar