Skip to main content

Det fungerar inte att ringa eller ta emot samtal i USA. Roaming på, ansluten till AT&T. Försöker ringa inom USA och får då samtalet misslyckades. Samma sak om jag försöker ringa Sverige. Det går inte att ringa till mig  i heller från Sverige. Går ej att byta operatör, går automatiskt till AT&T. Fungerar första samtalet, sen är det kört. Det är 3:gången jag varit i USA med detta abonnemang och samma händer varje gäng. Irriterande!! 

Hejsan 🙂@Marie R 

Det är välkänt att det är problem med roaming i USA . Antagligen kanske det har en koppling med deras avveckling av sitt 3G nätverk.

Vad sker när du försöker byta operatör under mobilnät ? Samt vad är det för märke & modell på din telefon .Antar du säkerställt att “Roaming “ är aktiverat under inställningar.Samt även “VoLTE” är aktiverat. 

Testa även att skifta att låsa den på 3G eller 4G separat . Om det nu går något av dom , och se om det blir någon förbättring.

Det ska gå att kunna byta operatör , men kan vara så att man får göra det flera gånger tills man får det att fungera någorlunda . Kan säkert skilja vart i landet man är också över vilken operatör som är att föredra .

/F

Verkar som att många (alla?) med Tre har detta problem i USA. Uppmanar dig att göra en felanmälan till Tre så att de verkligen får upp ögonen för att detta är ett problem.

Hej Tre! Befinner mig i Usa, Florida. Upplever samma problem som Marie ovan. I mitt fall iphone 14 pro, programvara 16.3.1, mobildata på, at&t, roaming på, wifi-samtal på, röst och data justerat till 4g, dataläge standard, volte på. Går inte att ringa till eller från min lur. Vad är felet?

Min spaning är att Tre har något problem med sin roaminghandskakning med den amerikanska operatören. Jag har testat åtminstone en annan svensk operatör i USA och då fungerade det fint. Felanmäl till Tre så att de löser detta.

Öka Tre! Tack Qwirks.

Har haft detta problem med tre i över ett år, min fru samt anställda med. Helt otroligt att tre inte fixat detta!! 
Jag säger upp våra abonnemang idag, blir galen på detta då vi jobbar frekvent i USA. 
minst 20 Tim med support och otaliga missade samtal o dyrare lösningar p g a detta!

Hur dåligt kan man sköta sånt här?!?

Beklagar verkligen för strulet med detta. Precis som @Qwirks skriver så är det flera som upplever samma problem och vi håller på att se över felet och vad det kan bero på. Det bästa i detta fall är att kontakta oss för att göra en felanmälan så att vi har fler exempel att undersöka. 

Jag hoppas verkligen vi kommer fram till en lösning snart!

Hej igen!

Detta problem är nu löst! Återkom gärna ifall problemet skulle uppstå igen 😊

Precis samma fel fortfarande. I feb var jag i Norfolk VA. Samma fel då.

igår fungerade det allt som det skulle i Chicago Ohare. Idag i San Antonio fungerar bara datatrafik inte samtal. Får använda reservtelefon som backup.

detta var ju inte precis min målbild när jag skaffade detta abbonemang.

@TobMal Hej,

vet du vilket nät du använt när det inte har fungerat? För mig fungerade det senast i förrgår i USA och har gjort den senaste tiden. Har varit ansluten till AT&T. Testade du att starta om telefonen för att se om det hjälpte?

Har provat AT&T och Verizon. Har startat om , har tagit bort wifisamtal. Fungerade som sagt perfekt i Chicago men inte i SAN Antonio. Har en reservtelefon  med Telia som fungerar utmärkt. Båda telefonerna är IPhone 13. Båda har samma iOS version. 

Har du testat med T-Mobile “sprint” ? Om det gör någon skillnad jämfört med dom övriga 2 du testat. 

https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

https://www.nperf.com/sv/map/US/-/85.T-Mobile-inc-Sprint/signal/?ll=29.317536019588132&lg=-98.228759765625&zoom=9

/F

Lämna en kommentar