Fråga

Har heller ingen täckning i USA (New York)

  • 5 July 2022
  • 5 svar
  • 260 visningar

Hej! 
har varit i NY i en dag och nu går det inte att ringa alls. Har provat tipsen i Johnnys inlägg (omstart och skifta operatör) men inget hjälper. Något annat tips?

Eller kan något ha hänt med Tres koppling eller nåt till nätet i US?

 


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Mararman 

Fick fram den tråden du syftade på ,  4 år gammal , men en del relevanta grejer såklart.

Kan vara värt att kika med kundservice om det finns någon liggande spärr , om det inte löser sig inom kort .
 

 Men här nedan kan du kika lite .

 

Vad har du för surf pott , och har du 3världen ? ska ingå från 15 GB och uppåt . Vid obegränsat så är det 60 GB utomlands / 30 dagar. 

Testa och växla mellan olika operatörer och se så roaming är på .

 

Har bara gått några dagar på denna månaden , så antar inte du tagit slut på surf redan . Men värt och kika om du har få GB.

 

 

Mvh F

Tack @frodrik91 ! Ja jag får avvakta. Har 3 World sp ska kunna surfa mm såsom hemma. Får kolla m kundtjänst. Det inlägg jag såg verkade vara endast ett dygn gammalt (nog från en Malle el liknande inte Johnny) och tänkte om det var ngt generellt problem just nu m New York.

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej 👌🏻 @Mararman  men det funkar fortfarande inte för dig ? 
 

vad har du för mobil modell ? 
 

Har du i inställningar ”Data -Roaming ”PÅ” ? 
Vilken operatör och nät blir du kopplad till ?  3G , 4G eller 5G ? 

Ja du får nog göra de om du inte får igång det ganska så snart . Tråkigt och vara utan såklart . 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Mararman Hej,

 

testa att stänga av din mobil helt och låt den vara avstängd ca 30 minuter för att sedan starta upp den igen och om det hjälper. Har du haft möjlighet att testa några kvarter bort, för att se om det kan vara något tillfälligt i området du befinner dig i? 

Hej @Pettersson & @frodrik91 !

 

har nu försökt kontakta Tre via chatten där chattbooten lite ironiskt uppmanar mig att ringa(!) kundtjänst…

Men lyckades få tag på någon som (pga ändring i USAs mobilnät) tipsade mig om (vilket jag även fått på Sms men som jag inte reflekterade över då jag uteslutande kör 4G) att jag nog behöver 1. Ladda ner och installera senaste uppgradering och sedan 2. Gå in och aktivera VoLTE/4G samtal. Behöver då bara först frigöra utrymme….

Fortsättning följer…😀

Svara