Hej!
har varit i NY i en dag och nu går det inte att ringa alls. Har provat tipsen i Johnnys inlägg (omstart och skifta operatör) men inget hjälper. Något annat tips?
Eller kan något ha hänt med Tres koppling eller nåt till nätet i US?
Hej!
har varit i NY i en dag och nu går det inte att ringa alls. Har provat tipsen i Johnnys inlägg (omstart och skifta operatör) men inget hjälper. Något annat tips?
Eller kan något ha hänt med Tres koppling eller nåt till nätet i US?
Hejsan ,
Fick fram den tråden du syftade på , 4 år gammal , men en del relevanta grejer såklart.
Kan vara värt att kika med kundservice om det finns någon liggande spärr , om det inte löser sig inom kort .
Men här nedan kan du kika lite .
Vad har du för surf pott , och har du 3världen ? ska ingå från 15 GB och uppåt . Vid obegränsat så är det 60 GB utomlands / 30 dagar.
Testa och växla mellan olika operatörer och se så roaming är på .
Har bara gått några dagar på denna månaden , så antar inte du tagit slut på surf redan . Men värt och kika om du har få GB.
Mvh F
Tack
Okej
vad har du för mobil modell ?
Har du i inställningar ”Data -Roaming ”PÅ” ?
Vilken operatör och nät blir du kopplad till ? 3G , 4G eller 5G ?
Ja du får nog göra de om du inte får igång det ganska så snart . Tråkigt och vara utan såklart .
Med vänlig hälsning, F
testa att stänga av din mobil helt och låt den vara avstängd ca 30 minuter för att sedan starta upp den igen och om det hjälper. Har du haft möjlighet att testa några kvarter bort, för att se om det kan vara något tillfälligt i området du befinner dig i?
Hej
har nu försökt kontakta Tre via chatten där chattbooten lite ironiskt uppmanar mig att ringa(!) kundtjänst…
Men lyckades få tag på någon som (pga ändring i USAs mobilnät) tipsade mig om (vilket jag även fått på Sms men som jag inte reflekterade över då jag uteslutande kör 4G) att jag nog behöver 1. Ladda ner och installera senaste uppgradering och sedan 2. Gå in och aktivera VoLTE/4G samtal. Behöver då bara först frigöra utrymme….
Fortsättning följer…
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.