Skip to main content
Mitt internet funkar inte utomlands, kommer upp ett meddelande om att jag inte har internet
Hejsan @3hallå och varmt välkommen till forumet! 👷🏻🔧



På rak arm är det svårt att säga exakt vad det kan bero på, men något som är rätt vanligt är att man sedan tidigare lagt in en spärr på abonnemanget för data i utlandet. Denna försvinner ej per automatik utan man måste aktivt ta bort denna genom att kontakta kundservice.



För att se över om en sådan spärr finns, chatta med kundservice så kan dom kika på det direkt.



Om det inte ligger någon spärr kan man testa att söka nät manuellt i telefonen alternativt ta ut SIM-kortet i 5-10 minuter och sätta in det igen samt starta upp telefonen.
Det var exakt som du sa, en spärr, varför talar inte tre om att den spärren ska tas bort först? Funkade omedelbart efter att jag från utlandet ringde in tre och de tog bort spärren. Men vem tänker på att man måste kontakta tre för detta? Onödigt, dyrt och frustrerande innan man kommer på vad det är för fel.

Lämna en kommentar