Skip to main content
Besvarat

Internet fungerar inte i utlandet

• June 24, 2019
  • 2 svar
  • 480 visningar

Mitt internet funkar inte utomlands, kommer upp ett meddelande om att jag inte har internet

BĂ€st svar av Nils

Hejsan @3hallĂ„ och varmt vĂ€lkommen till forumet! đŸ‘·đŸ»đŸ”§

PÄ rak arm Àr det svÄrt att sÀga exakt vad det kan bero pÄ, men nÄgot som Àr rÀtt vanligt Àr att man sedan tidigare lagt in en spÀrr pÄ abonnemanget för data i utlandet. Denna försvinner ej per automatik utan man mÄste aktivt ta bort denna genom att kontakta kundservice.

För att se över om en sÄdan spÀrr finns, chatta med kundservice sÄ kan dom kika pÄ det direkt.

Om det inte ligger nÄgon spÀrr kan man testa att söka nÀt manuellt i telefonen alternativt ta ut SIM-kortet i 5-10 minuter och sÀtta in det igen samt starta upp telefonen.

2 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • Svar
  • June 25, 2019
Hejsan @3hallĂ„ och varmt vĂ€lkommen till forumet! đŸ‘·đŸ»đŸ”§

PÄ rak arm Àr det svÄrt att sÀga exakt vad det kan bero pÄ, men nÄgot som Àr rÀtt vanligt Àr att man sedan tidigare lagt in en spÀrr pÄ abonnemanget för data i utlandet. Denna försvinner ej per automatik utan man mÄste aktivt ta bort denna genom att kontakta kundservice.

För att se över om en sÄdan spÀrr finns, chatta med kundservice sÄ kan dom kika pÄ det direkt.

Om det inte ligger nÄgon spÀrr kan man testa att söka nÀt manuellt i telefonen alternativt ta ut SIM-kortet i 5-10 minuter och sÀtta in det igen samt starta upp telefonen.

• TrĂ„dskapare
  • Nykomling
  • June 25, 2019
Det var exakt som du sa, en spÀrr, varför talar inte tre om att den spÀrren ska tas bort först? Funkade omedelbart efter att jag frÄn utlandet ringde in tre och de tog bort spÀrren. Men vem tÀnker pÄ att man mÄste kontakta tre för detta? Onödigt, dyrt och frustrerande innan man kommer pÄ vad det Àr för fel.