Skip to main content
Fråga

Kan inte använda mobildata utomlands

  • 10 mars 2024
  • 3 svar
  • 161 visningar

Är på Costa Rica och mobildata fungerar inte. 

Har företagsabonnemang Tre välden. 

Allt ser rätt ut i min iphone men apparna säger bara ”aktivera datatrafik”?

Forum|alt.badge.img+35
  • Ambassadör
  • 10 mars 2024

Här kommer ett par tips som du kan prova.

  • Starta om telefonen. Vissa oförklarliga problem kan ibland lösa sig med en omstart. Säkerställ att du kan telefonens och SIM-kortets pinkod innan du gör detta.
  • Välj mobilt nätverk manuellt. Utomlands kan det ibland vara så att det bara fungerar med vissa operatörer. När du kommer till ett annat länder behöver du ställa tillbaka den på automatisk sedan.
  • Återställ telefonens nätverksinställningar. Observera dock att det kan innebära att telefonen glömmer kända WiFi-nätverk och eventuella andra nätverksinställningar.

Svara gärna här hur det går.


Forum|alt.badge.img+35
  • Ambassadör
  • 10 mars 2024

Säkerställ också att du har aktiverat mobildata och dataroaming, men det utgick jag från att du hade kollat.


Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 11 mars 2024

Det är operatören Movistar du ska välja manuellt. Ha inte mobilnät på Auto, då blir det bara den starkaste signalen, även om den inte har roaming.

https://www.tre.se/utland/priser/costa-rica


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies