Skip to main content

Är på Costa Rica och mobildata fungerar inte. 

Har företagsabonnemang Tre välden. 

Allt ser rätt ut i min iphone men apparna säger bara ”aktivera datatrafik”?

Här kommer ett par tips som du kan prova.

  • Starta om telefonen. Vissa oförklarliga problem kan ibland lösa sig med en omstart. Säkerställ att du kan telefonens och SIM-kortets pinkod innan du gör detta.
  • Välj mobilt nätverk manuellt. Utomlands kan det ibland vara så att det bara fungerar med vissa operatörer. När du kommer till ett annat länder behöver du ställa tillbaka den på automatisk sedan.
  • Återställ telefonens nätverksinställningar. Observera dock att det kan innebära att telefonen glömmer kända WiFi-nätverk och eventuella andra nätverksinställningar.

Svara gärna här hur det går.


Säkerställ också att du har aktiverat mobildata och dataroaming, men det utgick jag från att du hade kollat.


Det är operatören Movistar du ska välja manuellt. Ha inte mobilnät på Auto, då blir det bara den starkaste signalen, även om den inte har roaming.

https://www.tre.se/utland/priser/costa-rica


Lämna en kommentar