Fråga

Kan inte ringa i usa

  • 14 October 2023
  • 3 svar
  • 61 visningar

Är i USA och kan inte ringa eller skicka sms. Surfa och ta emot sms går bra. Supporten har inte kunnat hjälpa hittills. Allt är inställt rätt vad jag vet. Volte aktiverat, roaming på, wifi samtal av. Ansluten till at&t inget annat nätverk funkar att ansluta till. Har 3 världen. Min dotter har hallon funkar som det ska för henne men kostar mycket för henne att ringa så vi hade tänkt ringa på min. Har någon något tips på vad vi kan göra?


3 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Prova att starta om telefonen. När jag var i USA och hade exakt samma problem fungerade det att ringa ETT samtal efter att jag hade startat om telefonen. Ingen perfekt lösning, men då går det i alla fall att ringa om man måste även om det är lite bökigt att behöva starta om telefonen mellan varje samtal.

Se även tidigare diskussioner på samma ämne. 

 

Tack för tipset. Det har dock inte funkat för mig att ringa efter omstart. Dock byttes nätverket till mobile-t när vi var vid en pool idag och det funkade att ringa. Tyvärr bytte den tillbaka till at&t igen en stund efter att vi kommit tillbaka till boendet och nu funkar det inte igen. Det går inte att manuellt välja något annat nätverk än att&t utan jag får bara meddelande att det inte gick att ansluta till dem när jag provar. Om t- mobile kommer upp igen när jag är iväg i morgon ska jag stänga av att telefonen automatiskt väljer nätverk och låsa fast den på t-mobile. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Påresandefot Hej,

 

har du i din telefon möjlighet att välja bort 5G för att se om det fungerar bättre med AT&T då? 

Svara