Skip to main content
Besvarat

Öppna för samtal när jag är utomlands

  • 7 december 2018
  • 7 svar
  • 255 visningar

Jag bor när norska gränsen och har därför torligen bett 3 stänga mina möjligheter att använda annat än 3 i Sverige. Nu är jag i Wien och får beskedet Ingen täckning på telefonen. Hur kan jag öppna upp så jag kan använda telefonen här i Wien?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland

Bäst svar av Torbjörn S

Visade sig vara en spärr som bara kunde lösas via telefon med Tres kundtjänst - vilket nu är ordnat.
Visa original

7 svar

  • Skillad
  • 5 kommentarer
  • 8 december 2018
Du har kanske valt mobilnät manuellt? Ändra till automatiskt i så fall.

  • Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 8 december 2018
Tack - har prövat både automatiskt och manuellt. Tror det är en inställning på Tre. Frågan är om jag kan ändra den via min dator.

  • Skillad
  • 5 kommentarer
  • 8 december 2018
Ja du kan kolla om det finns en inställning för roaming i Mitt3. Det finns det dock inte för mitt företagsabonnemang men kan vara olika. Annars är det nog som du tror, att 3 har spärrat det i sina system.

  • Skillad
  • 5 kommentarer
  • 8 december 2018
Sedan är det nog bättre att välja nät manuellt istället när du är hemma igen. Då kan du lätt ändra själv när du behöver.

  • Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 8 december 2018
Tack för dina svar. Jag ser bara instruktioner till hur jag skall ställa in roaming - och har gjort allt som står på hemsidan. Men det är bara instruktioner till vad jag skall göra på min telefon. Skulle vilja kunna nå inställningar på Tre. Problemet är att jag kan inte ringa dem (pga det problem jag vill lösa) och chatten är stängd. Har skickat mail men vet inte om det läses under helgen. Skall försöka låna en telefon och ringa under dagen.

  • Skillad
  • 5 kommentarer
  • 8 december 2018
De verkar vara tillgängliga på Facebook messenger just nu, så kolla där.

  • Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • Svar
  • 8 december 2018
Visade sig vara en spärr som bara kunde lösas via telefon med Tres kundtjänst - vilket nu är ordnat.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies