Besvarat

problem med mobildata utomlands

  • 6 March 2023
  • 4 svar
  • 142 visningar

Hej, jag har ett akut problem då mitt Mobil data slutade fungera för +467XXXXXXXX när jag lämnade Sverige igår. Jag är på resande fot på väg mot Kenya. Jag var inne på er Tre butik 2 dagar sedan (Emporia, Malmö) och då skulle detta aktiveras. Jag har data roaming påslaget så något måste ha gått fel. 

icon

Bäst svar av frodrik91 7 March 2023, 01:53

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @FounderDave 

Vad har du för surfpott ,  märke / modell på din telefon ?

Man kan testa och ändra operatör under inställningar → mobilnät . Och se om det fungerar bättre med någon av dom andra .

Kan möjligtvis vara dessa operatörer som är verksamma i Kenya . Och någon kanske fungerar bättre på olika platser.

/F

/F

Användarnivå 7
Emblem +36

Tjena @FounderDave!

Har du hunnit kika på svaret som @frodrik91 skrev? Eller har det kanske löst sig? Återkom gärna så kan vi luska vidare i detta, eller så att andra får reda på ifall det är löst 😊

 

Hej jag kan informera att tre har inte mobiltäckning utanför Europa och erbjuder inte heller en betaltjänst för att lösa mitt problem. Jag har nu köpt ett sim kort hos safari.com och använder det. Ni är inte ensamma, Telia har ännu sämre avtal utanför Europa. Detta är något ni borde vara bättre att informera om. 

Användarnivå 5
Emblem +33

Roaming fungerar i de flesta länder och jag har själv personlig erfarenhet av att det fungerar i många länder utanför Europa. Med 3Världen ingår det dessutom utan extra kostnad i många länder, inkl Kenya.

https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden

Svara