Fråga

ringa och ta emot Samtal i USA

  • 6 June 2023
  • 5 svar
  • 152 visningar

Det fungerar inte att ringa eller ta emot samtal i USA. Jag har 3Världen. Roaming på, ansluten till AT&T. Försöker ringa inom USA och får då samtalet misslyckades. Samma sak om jag försöker ringa Sverige. Det går inte att ringa till mig  i heller från Sverige. Går ej att byta operatör, går automatiskt till AT&T. 


5 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Prova att stänga av WiFi-samtal i telefonens inställningar. Det har tidigare rapporterats att det varit kompabilitetsproblem med just WiFi-samtal och roaming.

Användarnivå 7
Emblem +40

@henrietta.skareng Hej,

 

testa det som @Qwirks skriver, testa även gärna att nollställa dina nätverksinställningar. Vilken telefon har du?

Har nollställt nätverket och wifi-samtal är av men funkar fortfarande inte. Har en iPhone 11. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@henrietta.skareng Hej,

 

konstigt att det fortfarande inte fungerar.

 

Har du möjlighet att testa att stänga av din mobil helt i ca 5 minuter för att sedan starta den igen och se om det fungerar. Om inte, sök gärna nät manuellt igen. Välj då T-Mobile för att se om det fungerar bättre med den operatörer. När du har valt en annan operatör, markera inte Automatiskt igen. Ibland kan ytterligare en omstart behövs för att den nya operatören ska väljas. 

Användarnivå 5
Emblem +33

När jag var i USA kunde jag i ringa ETT samtal om jag startade om telefonen. Förstår att det inte är praktiskt att behöva göra så, men det kan vara bra att veta att det fungerar om man behöver ringa ett samtal. Lite jobbigt att behöva starta om telefonen mellan varje samtal bara.

Svara