Skip to main content
Besvarat

Roamingavtal Danmark

• February 15, 2026
  • 5 svar
  • 66 visningar

Hej!

Vilka olika nätverk kan man använda i Danmark utöver Tre DK. Alltså vem har Tre roamingavtal med i Danmark.

Tack!

Bäst svar av Martin 20 år med 3

Hej!

Vilka olika nätverk kan man använda i Danmark utöver Tre DK. Alltså vem har Tre roamingavtal med i Danmark.

Tack!

@Träd Följande kan ni också använda i Danmark; Telia, Telenor och TDC.

tre.se/utland/priser/danmark https://share.google/8iAfz17hEgeYI9eRj

5 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej!

Tack!

@Träd Följande kan ni också använda i Danmark; Telia, Telenor och TDC.

tre.se/utland/priser/danmark https://share.google/8iAfz17hEgeYI9eRj

• Trådskapare
  • Nykomling
  • February 17, 2026

Har testat att koppla upp mig på både Telenor och Telia utan framgång. Men då vet jag att listan i tre.se/utland/priser/danmark skall stämma.

Tack Martin!!

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Har testat att koppla upp mig på både Telenor och Telia utan framgång. Men då vet jag att listan i tre.se/utland/priser/danmark skall stämma.

Tack Martin!!

@Träd Din mobil prioriterar 3:s nät i Danmark med hjälp av informationen den får från simkortet. Det går att välja manuellt en annan operatör i Danmark men som sagt, mobilen går tillbaka till 3 ändå har jag själv märkt 😁 

Din surfmängd är densamma oavsett vilken operatör du väljer. Själv rekommenderar jag 3DK. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • February 17, 2026

@Träd Gällande roaming i Danmark så fungerar det fint, 3DK är det föredragna nätet. Tre har utöver detta avtal med de andra operatörerna också. Det är dock några saker som kan påverka:

Telia är numer Norlys. Detta skulle kunna ha en påverkan på just avtalet för roaming och listan inte har hunnit uppdateras ännu, även om det egentligen fortfarande ska vara samma operatör kan förändringar osv ske. 

Avtalet med Telenor gäller i dagsläget endast 2G-nätet. Vissa telefoner vill inte riktigt ansluta till 2G-nät och vissa kräver att det manuellt aktiveras i inställningarna. 

TDC har stängt 2G och 3G - det finns alltså 4G och 5G. Det fungerar fint att ansluta till, har själv hamnat på det för inte speciellt länge sedan. 

3 DK är, som sagt, prioriterat för roaming varför det ibland kan ta några minuter innan telefonen ansluter till annat nät när du själv väljer nät - det kan ibland även krävas omstart eller att du växlar mellan näten några gånger. 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • February 17, 2026

@Pettersson  Tack för informationen, detta klargör mina misslyckade försök att koppla upp mig på Telia samt Telenor.

Tack!!