Besvarat

Samtal från utlandet

  • 29 March 2018
  • 3 svar
  • 1106 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Är det någon som jag som får upprepade samtal från utlandet? Jag har inga utländska kontakter! Försöker blocka nr

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bäst svar av Johnny 30 March 2018, 16:44

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Välkommen till 3Community @lucy88!

Vi har inte fått någon information om ökat tryck från specifika utländska nummer. Om det skulle vara så att vi skulle märkt av onormalt mycket trafik från ett specifikt nummer som väcker misstanke så går vi in och blockerar numret från vårt håll.

Du har i de flesta fall möjlighet att blockera nummer direkt i din telefon, men det är däremot svårt att skydda sig helt om samtalen kommer från olika nummer.

För att blockera ett nummer så kan du följa någon av följande instruktioner:
iOS: Blockera nummer
Android: Blockera nummer

Hej, jag få oftast flera som ringer från utlandet, idag Algeriet och delvis afrika eller Balkanländer. Att spärra numret hjälper inte för att dem byter numret. Detta samtal kommer efter att jag har byt till TRE. Hur kan man spärra samtal från dem Länder? Mvh I. 

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej, jag få oftast flera som ringer från utlandet, idag Algeriet och delvis afrika eller Balkanländer. Att spärra numret hjälper inte för att dem byter numret. Detta samtal kommer efter att jag har byt till TRE. Hur kan man spärra samtal från dem Länder? Mvh I. 

Hejsan!

Vi har tyvärr ingen funktion att från vår sida spärra detta men jag vet att man i appen TrueCaller har möjlighet att göra detta. Man ska där kunna välja att “blockera nummer som börjar med… “ och där ange landskoden.

Svara