Besvarat

Samtal till utlandet fungerar inte

  • 10 November 2019
  • 3 svar
  • 325 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar

Jag befinner mig i Algarve i Portugal och försöker ringa mina anhöriga i Sverige men det funkar ju inte

 

icon

Bäst svar av Pettersson 11 November 2019, 08:16

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

när du försöker ringa din anhöriga, har du angett nummer med den svenska landskoden och utan första nollan? 

 

Exempel: Om du försöker ringa svenska numret 0735-300 400 i utlandet ska det anges med landskod först (+46) och utan första nollan. Det ska alltså anges: +46735300400

 

För att få fram ett plustecken på din telefon håller du in nollan på knappsatsen. Har du inte sparat dina kontakter enligt ovan behöver du antingen redigera kontakten innan du ringer igen eller skriva in numret manuellt innan du ringer.

 

Fungerar det för dig när du gör enligt ovan?

Har gjort precis som du skriver att man ska göra men det funkar inte, kommer till en dam som säger något på portugisiska. Kunde ej heller skicka sms till Sverige, däremot gick det med min frus telefon. Vi har 3 båda två !!!

Användarnivå 7
Emblem +40

Det låter det som att numret anges på felaktigt sätt, för samtalet kopplas men den portugisiska operatören kan inte koppla fram samtalet ordentligt. Eftersom det fungerar för din fru låter det också som att det är något med angivelsen av numret. 

 

Om du testar att skriva 0046 och sedan numret utan första nollan, fungerar det bättre då? Ange numret manuellt och ring inte via kontakterna.

Svara