Besvarat

Stanna utanför EU/EES i mer än en månad

  • 1 September 2022
  • 2 svar
  • 116 visningar

Min fru behövde åka till Brasilien för operation/medicinsk behandling och kommer att behöva stanna i Brasilien i mer än bara en månad, hon har varit i Brasilien sedan 14 juli 2022 och hon kommer att behöva stanna där till december samma år, därför frågan, finns det något sätt för henne att fortsätta använda 3Tres dataroaming under hela vistelsen? Hennes mens gick ut den 12 augusti,

tack för din feedback,
 

Med vänliga hälsningar

icon

Bäst svar av Younes M 2 September 2022, 12:26

Visa original

2 svar

Användarnivå 2
Emblem +8

Hejsan @José Gouveia, Välkommen till 3Community, och tack för din fråga 😊

Om man har 3Världen tjänsten ska man kunna använda sitt abonnemang precis som i Sverige; max 30 dagar. Vistas man längre än 30 dagar kommer man bli debiterad normal taxa för landet (Brasilien). 

Tre har inga extra tjänster som möjliggör att använda sitt abonnemang kostnadsfritt längre än 30 dagar. Därav rekommenderas det att man använder ett nationellt kontaktkort eller använder Wi-Fi endast, till exempel via Whatsapp eller Imessage om man ska vistas i ett 3världen-land i över 30 dagar.

 

Ja, hon kommer att stanna i Brasilien till slutet av året.


Om att betala den lokala datatjänstavgiften efter en månad, det skulle inte vara ett problem, poängen är att när de 30 dagarna gick ut, inte ens betala för den lokala tjänsten, fungerade datasystemet, hehehe... medan hon är hemma , allt bra, hon använder wifi, problemet är när hon behöver gå till doktorn och behöver ringa en Uber, eller behöver konsultera något annat på sin mobiltelefon utanför huset.
Men det är okej, inga problem, jag ska se vad jag kan göra, allt jag ber henne om ett e-Sim och i stället för den fysiska Sim of 3, sätter hon en lokal Sim

 

Tack så mycket för förtydligandena

Svara