Skip to main content

Jag hade roaming off under hela resan utomlands, men blev debuterad för surf?

Hejsan ​@Goribojo49! Välkommen till 3Community 👋

När stängde du av dataroaming? Ifall dataroaming varit aktiverat på resan dit (på flygplanet eller färjan exempelvis) så kan det ha varit så att mobilen kopplat upp sig genom satellitroaming vilket kan kosta en del.

Ifall du kikar på din faktura på Detaljspecifikationen (sista sidan) via Mitt3, så kan du se kostnaden. Där står det “Kostnad för Fartyg/flyg” ifall det är som så att mobilen använt satellitroaming.

Återkom gärna ifall så inte är fallet eller ifall du har andra frågor eller funderingar! ☝️

// Vi har flyttat ditt inlägg till Utland för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Hej!

surf som jag är debuterat ”hände ” sista dagen på resan. Dessutom har jag flygplansläge under resan, osannolikt att mobilen använt satellitroaming .

Jag hade roaming off under hela resan utomlands, men blev debuterad för surf?

@Goribojo49 Kanske inte hjälper dig för det du blivit debiterad nu men 3 kan faktiskt spärra ditt abonnemang för satellitroaming så blir det inga obehagliga överraskningar på fakturan i framtiden. Bara slå en signal till kundtjänst..

Jag vill inte att ni spärrar nåt!!!

Jag är duktig på att stänga av allt kopplat till roaming, jag tror inte att problemet ligger där!

Jag behöver veta vad är det som har hänt denna gången och hur är det möjligt!

Jag vill veta exakt tid när det hände, det behöver jag hjälp med!

Okej! Ifall du haft på flyglansläge från att du steg på flyget i Sverige, tills att du steg av flyget efter din återresa så ska det inte vara några konstigheter. Ifall det fortfarande har kostat så måste det varit något tokigt i inställningarna, då mobilen inte tillåts att roama utan att ha den inställningen aktiv.

Har du fått något SMS i utlandet om att det börjar kosta eller liknande? Det skickar vi ut ifall dataroaming är aktivt i mobilen när du befinner dig i ett land där det kostar extra.

Jag är duktig på att stänga av allt kopplat till roaming, jag tror inte att problemet ligger där!

Du kan se dag och tidpunkt på din Detaljspecifikation på fakturan - den hittar du på Mitt3 😊

Du kan se dag och tidpunkt på din Detaljspecifikation på fakturan - den hittar du på Mitt3 😊

@Goribojo49 Precis som ​@JeppePeppe nämner så finns alla detaljer i specifikationen på Mitt3. Det här är ett publikt forum såninga uppgifter om ditt abonnemang kommer publiceras här! Om du hellre vill kontakta kundtjänst så går det bra. Du når dom på 333 från din mobil, vardagar 9-18.

Vilket land var du på besök i om man får fråga? 

Hej, 

jag kan se bara datumet, inte tid på dygnet.

Där ser man 0 Mb 21/11 och 0,02 Mb22/11.

Lämna en kommentar