Besvarat

Surfpott slut- inte enligt datanväbdning eller mina sidor

  • 25 December 2020
  • 5 svar
  • 244 visningar

Hej, jag är utomlands inom EU, har fått meddelande om att min surfpott på 15gb är slut. Enligt datanvändning i mobilen har jag använt ca 8gb, enligt mina sidor på 3.se något mindre. Nu har jag ingen tillgång till internet på telefonen- varför? Har startat om telefonen för säkerhets skull. 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 28 December 2020, 11:18

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

vid användning av datatrafik utomlands kan en fördröjning ske vid uppdatering av Mitt3. Är det så att informationen där har uppdaterats nu? 

Hej, tyvärr har inte dataanvändandet på mitt3 ändrats, det ligger på 6,34gb och min telefon säger 9.56gb, trots att jag har 15gb i abonnemanget så köpte jag till 5gb igår för att hålla mig flytande till måndag då kundtjänst öppnar. Fatt inte hur detta går ihop, jag borde åtminstone ha 5gb+ kvar på mitt abonnemang. 

Användarnivå 7
Emblem +36

@MaddeVest Ledsen för strulet med surfen! Det är svårt att här via forumet lista ut vad problemet kan vara, utan jag rekommenderar att istället kontakta vår kundservice så kan vi se över det närmre där :blush:

Jag ringde till kundtjänst i morse och tydligen var det min utlandssurf som rusat i höjden. Jag befinner mig i Spanien. Dock jämförde jag datanvändning med min man som också har 3 och trots liknande surf anor så ligger han mycket lägre än mig. Det visade sig också att min mobil kopplar upp sig mot Orange och min makes mot Vodaphone vilket var märkligt, så jag har nu bytt till Vodaphone också för att se om det är skillnad. Tack för hjälpen

Användarnivå 7
Emblem +36

Ahh, det förklarar saken! Spännande om det blir någon skillnad med Vodaphone! :blush:

Svara