Hej
Jag vill kontakta Iran i augusti och bara i augusti. Ska jag begära en speciell abonnemang för den här månaden?
Om jag ringer Iran under de nuvarande abonnemang, hur mycket kommer samtalet att kosta?
Tacksam
Hejsan ,
Jag kikade runt lite angående att ringa från Sverige → Till Utland , i detta fallet IRAN. Känner mig inte helt säker angående vilken prislista som gäller . Men jag får det till att 3 Global för 29 kr / månaden är konstigt nog bättre än 3Global Plus som är betydligt dyrare . Och sen är jag inte säker på om det tillkommer kostnader från vad prislistan säger .
Om det blir 29 kr / månaden för 3 Global + prislista för Iran.
Eller att prislistan är kostnaden för att man inte har något tillägg i form av 3Global / 3Global Plus .
Men känns iaf som det är något sånt här tillägg du behöver om du ska vara aktiv från sverige - > Iran med telefonsamtal.
Jag skulle nog säga att det är bra att dubbel kolla med 3 Support på chatten eller telefon angående detta , så du får igång rätt tillägg .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
https://www.tre.se/handla/tjanster/3global
https://assets.tre.se/privat/utlandspriser/3global
3Global
29 kr/mån
- Upp till 98% lägre minutpriser till över 100 länder
- 300 SMS till utlandet (därefter 0,69 kr/styck)
- Startavgift 0 kr till länder inom EU/EES + Storbritannien
- Startavgift 0,69 kr för länder utanför EU/EES
- Lägre priser när du tar emot samtal i utlandet
3Global - Prislista för Privatabonnemang.Gäller från 15 maj 2021. Tjänsten har ingen bindningstid men 30 dagars uppsägningstid. Priserna avser samtal från Sverige till utlandet samt att ta emot samtal i utlandet. Startavgift för samtal till utlandet är 0,69 kr per samtal och 0 kr per mottaget samtal utanför EU/EES. SMS till alla länder kostar 0,69 kr/SMS. Att ta emot SMS i utlandet är kostnadsfritt. Priserna presenteras i kronor per minut inkl. moms. Debiteringsintervall är 10 sekunder. I tjänsten ingår 300 fria SMS till alla länder, därefter kostar det 0,69 kr/SMS. Betalsamtal till utlandet kostar 3,13 kr/min (gäller fr.o.m. 1 dec 2010). För mer information kring betalsamtal kontakta kundservice. Tre reserverar sig för eventuella tryckfel. |
Iran | 0,87 | 1,49 | 4,00 |
https://assets.tre.se/privat/utlandspriser/3globalplus
3Global Plus
99 kr/mån
Utöver fördelarna med 3Global ingår:
- 3000 kostnadsfria SMS från Sverige till utlandet
- Ring från Sverige till fastnätsnummer i 24 länder för bara 18 öre/minut
3Global Plus - Prislista för Privatabonnemang.Gäller från 15 maj 2021. Tjänsten har ingen bindningstid men 30 dagars uppsägningstid. Priserna avser samtal från Sverige till utlandet samt att ta emot samtal i utlandet. Startavgift för samtal till utlandet är 0,69 kr per samtal och 0 kr per mottaget samtal utanför EU/EES. Priserna presenteras i kronor per minut inkl. moms. Debiteringsintervall är 10 sekunder. I tjänsten ingår 3000 fria SMS till alla länder, därefter kostar det 0,69 kr/SMS. Att ta emot SMS i utlandet är kostnadsfritt. Betalsamtal till utlandet kostar 3,13 kr/min (gäller fr.o.m. 1 dec 2010). För mer information kring betalsamtal kontakta kundservice. Tre reserverar sig för eventuella tryck-/skrivfel.
| |||
Iran | 0,87 | 1,49 | 4,00 |
att ringa till utlandet kan ibland kosta mycket, så det är bra att du kollar upp det! Jag ska försöka förklara skillnaden i pris här nedan.
3Global och 3Global Plus
Precis som
Samtalspriser till Iran
Startavgift | Till fast telefon | Till mobiltelefon | |
---|---|---|---|
Ordinarie | 0,69kr/samtal | 8,50kr/minut | 8,50kr/minut |
3Global | 0,69kr/samtal | 0,87kr/minut | 1,49kr/minut |
Sammanfattning
Utifrån ovan verkar det bästa vara om du skaffar 3Global. Den tjänsten kostar 29kr/månad och ger dig mycket lägre minutkostnad till Iran. Du kommer snabbt att ha sparat in kostnaden för tjänsten i och med att minutpriset är så pass mycket lägre.
Du kan själv beställa tjänsten via Mitt3. Tjänsten har 30 dagars uppsägningstid.
Hoppas att detta ger dig lite klarhet i allt?
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.