Fråga

Utländsk kontakt

  • 31 July 2022
  • 3 svar
  • 497 visningar

Hej
Jag vill kontakta Iran i augusti och bara i augusti. Ska jag begära en speciell abonnemang för den här månaden?
Om jag ringer Iran under de nuvarande abonnemang, hur mycket kommer samtalet att kosta?
Tacksam


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

 

Hejsan 😉 , @Ali Hariri 

Jag kikade runt lite angående att ringa från Sverige → Till Utland , i detta fallet IRAN. Känner mig inte helt säker angående vilken prislista som gäller . Men jag får det till att 3 Global för 29 kr / månaden är konstigt nog bättre än 3Global Plus som är betydligt dyrare . Och sen är jag inte säker på om det tillkommer kostnader från vad prislistan säger . 

Om det blir 29 kr / månaden för 3 Global + prislista för Iran. 

Eller att prislistan är kostnaden för att man inte har något tillägg i form av 3Global / 3Global Plus . 

Men känns iaf som det är något sånt här tillägg du behöver om du ska vara aktiv från sverige - > Iran med telefonsamtal. 

Jag skulle nog säga att det är bra att dubbel kolla med 3 Support på chatten eller telefon angående detta , så du får igång rätt tillägg . 

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3global

 

https://assets.tre.se/privat/utlandspriser/3global

 

3Global

29 kr/mån

  • Upp till 98% lägre minutpriser till över 100 länder
  • 300 SMS till utlandet (därefter 0,69 kr/styck)
  • Startavgift 0 kr till länder inom EU/EES + Storbritannien
  • Startavgift 0,69 kr för länder utanför EU/EES
  • Lägre priser när du tar emot samtal i utlandet

3Global - Prislista för Privatabonnemang.

Gäller från 15 maj 2021.

Tjänsten har ingen bindningstid men 30 dagars uppsägningstid. Priserna avser samtal från Sverige till utlandet samt att ta emot samtal i utlandet. Startavgift för samtal till utlandet är 0,69 kr per samtal och 0 kr per mottaget samtal utanför EU/EES. SMS till alla länder kostar 0,69 kr/SMS. Att ta emot SMS i utlandet är kostnadsfritt. Priserna presenteras i kronor per minut inkl. moms. Debiteringsintervall är 10 sekunder. I tjänsten ingår 300 fria SMS till alla länder, därefter kostar det 0,69 kr/SMS.
Om destinationen ej finns med i prislistan gäller ordinarie pris som presenteras på tre.se/utland. 

Betalsamtal till utlandet kostar 3,13 kr/min (gäller fr.o.m. 1 dec 2010). För mer information kring betalsamtal kontakta kundservice.

Tre reserverar sig för eventuella tryckfel.

Iran 0,87 1,49

4,00

       
       
Användarnivå 6
Emblem +40

https://assets.tre.se/privat/utlandspriser/3globalplus

 

3Global Plus

99 kr/mån

Utöver fördelarna med 3Global ingår:

  • 3000 kostnadsfria SMS från Sverige till utlandet
  • Ring från Sverige till fastnätsnummer i 24 länder för bara 18 öre/minut

 

3Global Plus - Prislista för Privatabonnemang.

Gäller från 15 maj 2021.

Tjänsten har ingen bindningstid men 30 dagars uppsägningstid. Priserna avser samtal från Sverige till utlandet samt att ta emot samtal i utlandet. Startavgift för samtal till utlandet är 0,69 kr per samtal och 0 kr per mottaget samtal utanför EU/EES. Priserna presenteras i kronor per minut inkl. moms. Debiteringsintervall är 10 sekunder. I tjänsten ingår 3000 fria SMS till alla länder, därefter kostar det 0,69 kr/SMS. Att ta emot SMS i utlandet är kostnadsfritt.
Om destinationen ej finns med i prislistan gäller ordinarie pris som presenteras på tre.se/utland. 

Betalsamtal till utlandet kostar 3,13 kr/min (gäller fr.o.m. 1 dec 2010). För mer information kring betalsamtal kontakta kundservice.

Tre reserverar sig för eventuella tryck-/skrivfel.

 

 

     
Iran 0,87 1,49 4,00
Användarnivå 7
Emblem +40

@Ali Hariri Hej,

 

att ringa till utlandet kan ibland kosta mycket, så det är bra att du kollar upp det! Jag ska försöka förklara skillnaden i pris här nedan. 🤓

 

3Global och 3Global Plus

Precis som @frodrik91 skriver finns 3Global, 29kr/månad, och 3Global Plus, 99kr/månad, som ger dig lägre priser för samtal till utlandet. Priset för samtal är detsamma oavsett vilken av dessa tjänster du väljer. Med 3Global Plus ingår det även 3000 SMS till utlandet, vilket det inte gör med 3Global. Därav är förstnämnda tjänsten något högre prissatt. 

 

Samtalspriser till Iran

  Startavgift Till fast telefon Till mobiltelefon
Ordinarie 0,69kr/samtal 8,50kr/minut 8,50kr/minut
3Global 0,69kr/samtal 0,87kr/minut 1,49kr/minut

 

Sammanfattning

Utifrån ovan verkar det bästa vara om du skaffar 3Global. Den tjänsten kostar 29kr/månad och ger dig mycket lägre minutkostnad till Iran. Du kommer snabbt att ha sparat in kostnaden för tjänsten i och med att minutpriset är så pass mycket lägre.

Du kan själv beställa tjänsten via Mitt3. Tjänsten har 30 dagars uppsägningstid.

 

Hoppas att detta ger dig lite klarhet i allt? 👨🏾‍💻

Svara