Besvarat
Utlandsdebitering i Asien
Hej, jag befinner mig pä en långresa i Asien och sa upp mitt abonnemang på min iPad helt innan jag åkte. Samt valde det billigaste möjligaste till min mobil. Haft på flygplansläge konstant sen jag kom hit. Senaste samtalet ägde rum 1/8 2018. Hur är det då möjligt att jag får en faktura på 921kr och en massvis av samtal i utlandet som inte ens ägt rum?
Kräver snabb hjälp med detta. Det är någonting som inte stämmer!
Vänliga hälsningar
Förbannad kund.
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Kräver snabb hjälp med detta. Det är någonting som inte stämmer!
Vänliga hälsningar
Förbannad kund.
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Bäst svar av Pettersson
Hej!
Spontant skulle jag tro att det handlar om att folk försökt att nå dig och, möjligtvis, lämnat meddelande på din röstbrevlåda. Om telefonen registreras mot ett utländskt (ej inom EU) mobilnät så betalar du för att ta emot ett meddelande på din röstbrevlåda. Då spelar det ingen roll om telefonen är i flygplansläge eller ej - för så länge den senaste registreringen är till ett utländskt mobilnät tror 3 och systemet att du är där.
Det går att avaktivera 3Svar i utlandet, detta kan man göra på Mitt3.
Om du önskar en mer detaljerad förklaring behöver du ringa till 3Kundservice på 0735-300 400 - öppet till 20 på vardagar 🙂
Visa originalSpontant skulle jag tro att det handlar om att folk försökt att nå dig och, möjligtvis, lämnat meddelande på din röstbrevlåda. Om telefonen registreras mot ett utländskt (ej inom EU) mobilnät så betalar du för att ta emot ett meddelande på din röstbrevlåda. Då spelar det ingen roll om telefonen är i flygplansläge eller ej - för så länge den senaste registreringen är till ett utländskt mobilnät tror 3 och systemet att du är där.
Det går att avaktivera 3Svar i utlandet, detta kan man göra på Mitt3.
Om du önskar en mer detaljerad förklaring behöver du ringa till 3Kundservice på 0735-300 400 - öppet till 20 på vardagar 🙂
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.