Skip to main content

Jag har 3världen. Först kommer jag befinna mig 3 dagar i Thailand sedan vidare till Filippinerna där 3världen inte ingår. Därav stänger jag av mitt sim kort 1 månad. Kommer sedan befinna mig i Thailand 14 dagar efter 1 månad av att jag stängt av mitt simkort. Kommer de resterande 30 dagarna vara kvar eller är de förbrukade? 

De kommer att vara förbrukade. 3Världen gäller i 30 dagar räknat från första dagen du befinner dig utomlands. För att få 30 nya dagar måste du först komma tillbaka till Sverige.

Jag har 3världen. Först kommer jag befinna mig 3 dagar i Thailand sedan vidare till Filippinerna där 3världen inte ingår. Därav stänger jag av mitt sim kort 1 månad. Kommer sedan befinna mig i Thailand 14 dagar efter 1 månad av att jag stängt av mitt simkort. Kommer de resterande 30 dagarna vara kvar eller är de förbrukade? 

Precis som ​@Qwirks skriver så måste du komma hem till Sverige igen för 30 nya dagar! Jag skulle rekommendera dig att skaffa ett lokalt e-sim eller via Holafly 

Tack för det! Jag har stängt av romingen men fick ändå ett sms när jag mellanlandade i Indien att jag har börjat surfa i Indien. Så då antar jag att jag ändå påbörjat mina 30 dagar?

@Lisaikax Hej, det stämmer bra. Din roaming påbörjas så fort din telefon ansluter mot ett nät i utlandet. Det du stänger är själva datatrafiken. Önskar du att din telefon inte ansluter till ett nät utomlands, behöver du använda flygplansläge.

Lämna en kommentar