Fråga

3återvinn - känner mig lurad

  • 25 February 2024
  • 0 svar
  • 52 visningar

Hej, 

Jag bytte från en annan operatör till 3 för att jag kunde få en bättre deal här på en ny mobil med bindningstid. Jag skickade in min gamla mobil den 23/10 efter att jag fick min nya från tre den 22/10. Tiden gick och jag undrade när detta skulle justeras på fakturan, hittade tidigare inlägg i detta forum och det kan ta upp till tre månader senare. Nu har jag betalat fakturan för februari och det har fortfarande inte justerats. Enligt det testet jag tog skulle jag som mest få tillbaka drygt 6000kr för min gamla, iphone 13 pro max som var i väldigt fint skick. 

Har hört av mig till er kundtjänst separat och bett om hjälp, de skickade iväg den informationen jag hade om mobilen till de som tar emot den. De skulle höra av sig på mail efter några dagar, nu har det gått nästan två veckor och ingen har hört av sig om hur det går. Eftersom jag har en bindningstid på 24 månader så skulle detta innebära en sänkning på fakturan med minst 250kr i månaden!!! Jag är egentligen inte villig att betala 900kr i månaden för en mobil med abonnemang. 

Ångrar mitt val starkt nu att jag inte lämnade in den i en 3butik. Trodde också bättre om 3s kundtjänst. 

Allt gott

Michaela 


Svar

Var först med att svara här nedanför!

Svara