Skip to main content
Svar

3Världen

• June 30, 2025
  • 5 svar
  • 121 visningar

Ska till Serbien och Bosnien och undrar  hur jag ska slippa höga kostnader? Ingår dessa länder i 3Världen? Hur gör jag för att aktivera 3Världen?

Bäst svar av Pettersson

@Suzigru Hej,

både Bosnien och Serbien ingår i 3Världen. Det innebär att du under 30 dagar kan använda mobilen som hemma (har du ett obegränsat abonnemang kan du använda upp till 60GB data) samt ringa till lokala nummer i landet utan att det kostar extra. Din 30 dagarsperiod går inte att förlänga på resan - den nollställs när du är tillbaka i Sverige. 🛫

Du kan enkelt se om du har 3Världen på ditt abonnemang genom att logga in på Mitt3 med BankID. När du har loggat in, välj abonnemanget det gäller och bläddra sedan ner till “Dina extratjänster” - där ser du om du har 3Världen. Hittar du detta? 😄

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • June 30, 2025

@Suzigru Hej,

både Bosnien och Serbien ingår i 3Världen. Det innebär att du under 30 dagar kan använda mobilen som hemma (har du ett obegränsat abonnemang kan du använda upp till 60GB data) samt ringa till lokala nummer i landet utan att det kostar extra. Din 30 dagarsperiod går inte att förlänga på resan - den nollställs när du är tillbaka i Sverige. 🛫

Du kan enkelt se om du har 3Världen på ditt abonnemang genom att logga in på Mitt3 med BankID. När du har loggat in, välj abonnemanget det gäller och bläddra sedan ner till “Dina extratjänster” - där ser du om du har 3Världen. Hittar du detta? 😄

• Trådskapare
  • Nykomling
  • June 30, 2025

Tack för info! Det är bara det att det inte står något i mitt 3 om att 3Världen ingår i mitt abonnemang. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • June 30, 2025

@Suzigru Vilket abonnemang står det att du har när du har loggat in på Mitt3? Det borde börja på 3Surfa eller 3Flexibel?

• Trådskapare
  • Nykomling
  • June 30, 2025

Framgår inte! 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • June 30, 2025

@Suzigru Om du trycker på det översta numret i listan, så ser du mer information. Då kommer du till sidan “Abonnemangsöversikt” och där står det vad ditt abonnemang heter, samt om du bläddrar ner på den sidan till “Dina extratjänster” så borde du kunna se 3Världen där.

Då detta är ett publikt forum bör du inte heller lägga upp personuppgifter här.