Skip to main content
Hej.



Jag undrar mer detaljerat hur det går till när man återvinner sina gamla telefoner och sänker sin månadskostnad? Gäller detta nya abonnemang och även nya kunder?



Behöver telefonerna ha kvitto kvar och spelar det någon roll om de är trasiga eller har sprickor i skärmen?



Tack på förhand

Mikaela



/Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Hej,



nya och befintliga kunder kan lämna in sina mobiler för att sänka sin månadskostnad. Perfekt om man garn någon gammal mobil liggandes som man kan återvinna :)



När du lämnar in mobilen i en 3Butik ser de över telefonen och lägger in uppgifterna i ett värderingssystem som ger ett värde av telefonen. Yttre skador minskar värdet på telefonen. Kvitto behövs ej.



Viktigt att tänka på är att telefonen, sjävklart, inte får vara stöldspärrad. Är det en iPhone får inte Hitta min iPhone vara aktivt, eftersom det då inte går att lämna in den. Det bästa är generellt att återställa telefonen till fabriksinställningarna innan den lämnas in.



Lycka till! 🙂

Lämna en kommentar