Besvarat

Aktivera dataroaming

  • 16 September 2018
  • 2 svar
  • 339 visningar

Hej!
Jag har köpt 1gb surf utomlands, men det fungerar inte. Måste jag ha roaming på när jag ska använda det?
Kommer jag att få något meddelande när jag har förbrukat 1gb för att undvika extra kostnader?
Jasminka
icon

Bäst svar av Tristan 16 September 2018, 09:22

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Jasminka!

För att kunna surfa utomlands måste roaming vara aktiverat och även mobildatafunktionen.
Skulle det fortfarande inte fungera att surfa bör du pröva med en omstart av din mobil och även tillfälligt stänga av WiFi. Ifall inte ens dessa steg löser problemet kan du ha en spärr på ditt abonnemang och då behöver du ta kontakt med Kundservice på +46 735 300 400 under deras öppettid vilken är 10-19 idag.

Om du förbrukar den datamängd du har köpt kommer du att bli informerad via SMS och samtidigt få möjligheten att köpa ett nytt surfpass.
Ifall du inte gör detta inom 30 minuter kommer dataåtkomsten att bli låst, vilket meddelas i ett nytt SMS och samtidigt ges återigen möjligheten att köpa till mer data.

Du kan läsa mer om tjänsten 3Surfpass här.

Ha en trevlig utlandsvistelse. : )
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @Jasminka!

Varmt välkommen till vårt härliga community - jättekul att se dig här! 😀

Hur har det gått? Fick du dataroaming att fungera? Glöm inte att markera Tristans svar som "Bästa Svar" om det fungerade så vi andra också vet.

Hoppas du har eller haft en riktigt trevlig utlandsvistelse! ☺️

Svara