Skip to main content
Fråga

dålig dns

• 6 maj 2024
  • 4 svar
  • 55 visningar

Får name not resolved vi suft i mobilnätet

till lite blandade ställen, skulle misstänka att det är fel på dns

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 6 maj 2024

Hejsan 👋🏻 , @nicJ 

Vad är det för enhet du använder ?
Samt blir det samma resultat om du använder annan webbläsare .

Testa att rensa ”cache , webbhistorik och kakor” ( Firefox ) beroende på vilken webbläsare du använder . 

/F 

• Nykomling
  • 7 maj 2024

Hej @frodrik91 

kan säga att jag fick/får samma fel i samtliga weebläsare (Chrome, safari & firefox)

men misstänker stort att det är någon form uppdaterings problem ut till mobilcellerna

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 7 maj 2024

@nicJ Hmm, testat att nollställa dina nätverksinställningar? Har du någon VPN eller virusskydd installerat?

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 8 maj 2024
nicJ skrev:

Hej @frodrik91 

kan säga att jag fick/får samma fel i samtliga weebläsare (Chrome, safari & firefox)

men misstänker stort att det är någon form uppdaterings problem ut till mobilcellerna

Det är inte så mobilnät funkar. APN är en gateway mellan mobilnätet och internet. Uppdateringar i mobilnätet har inte med detta att göra. Som nämnts kan en VPN på mobilen misstänkas. Jag har själv F-Secure och den VPNen slutar ofta att fungera oavsett om jag kör mobilt eller med wifi.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies