Besvarat

Få lösenord till Mitt3-appen

  • 18 June 2018
  • 2 svar
  • 353 visningar

Hej! Vi (min sambo och jag) betalade förut vi telefonen. Det går inte längre utan vi hänvisades till appen. När hon (abbonemanget står på henne) skrev in sitt telnr för att skapa ett konto så stod det därefter att ett pappersbrev skulle skickas till den adress som stod. Men vi har ännu ej fått brevet och nu är abbaonemanget spärrat. Vi kan inte komma in i appen och betala. Hur ska vi göra? Med vänlig hälsning, Nils.
icon

Bäst svar av Johnny 18 June 2018, 15:10

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Planertz, och varmt välkommen till 3Community.

Vi har nyligen gjort en förändring där vi flyttat kortbetalningarna helt till Mitt3, så jag förstår situationen om man är van vid att göra de direkt via telefon.

Jag rekommenderar att din sambo som abonnemangsinnehavare registrerar sig för ett administratörsinlogg på Mitt3 (registrering med personnummer samt e-postadress). Efter kontot har skapats så ska hon få möjlighet att välja någon av följande metoder för att aktivera kontot:

Med E-post
Om det finns en tidigare registrerad e-postadress så kan aktiveringen skickas dit.

Aktiveringskod på avtal
På avtal tecknade efter 2017-06-12 finns en aktiveringskod på första sidan. Koden skrivs in i nästa steg och man väljer därefter lösenord

Med posten
Hon får lösenordet postat till folkbokföringsadressen.
Hej! Vi gjorde en ansökan om lösenord i fredags förra veckan men har fortfarande inte fått något brev med lösenord till min sambo. Vi har ju inte heller fått pappersfaktura på väldigt länge och då var det något strul med adressen. Men nog borde vi kunna lösa detta på något annat sätt - i alla fall just för denna betalning? Om vi via ett tel.samtal eller liknande kunde få ocr-nummer och summan så är det betalat inom fem minuter. Men nu loggar jag in på mitt3 och kan inte ens se ocr-nummer. Och sambons lösenord verkar ha skickats någon helt annanstans. Hur mycket tid har vi kvar på vårt avtal?

Svara