Hej @SmurfOiden! 👋🏻
Lite osäker på om jag tolkar din fråga rätt här... är det så att du vill ha swish som betalningsmetod framöver också?
Idag finns inte möjligheten att ha swish som registrerad betalningsmetod hos oss, även om du kan betala dina fakturor via Mitt3 med Swish. Du behöver alltså ha en annan betalningmetod registrerad, till exempel autogiro med SMS-notifikation.
Min rekommendation, om du vill betala dina fakturor med Swish framöver, är att ansöka om E-faktura istället för autogiro. Anledningen till detta är att det annars finns en risk att betalning dras två gånger - en gång via Swish, och en gång via autogirot. Med E-faktura slipper du faktureringsavgift, samtidigt som det krävs att du bekräftar betalningen via bankappen innan betalningen skickas vidare. I det här fallet kan du då aktivt välja att betala med Swish istället. Bra att ha koll på i det här fallet är att fakturan kommer att stå som obetald i bankappen, även fast du betalat den via Mitt3. Om du inte vill att fakturor ska stå som obetalda, behöver du manuellt plocka bort E-fakturorna i bankappen.
Du behöver inte ta kontakt med din bank för att avbryta autogirot, detta kan du själv göra genom att ta bort medgivandet i din bankapp. Du kan sedan ansöka om E-faktura enligt nedan:
- Logga in på din internetbank och gå till sidan där du betalar dina fakturor
- Sök upp oss: Hi3G Access AB
- Du ombeds fylla i namn, e-postadress och kundnummer (kundnumret hittar du på Mitt3 när du klickar på “Inställningar”)
Tveka inte på att höra av dig om det dyker upp några funderingar, eller om jag missförstått din fråga! 🙂