Besvarat

Flytta mobilsurf mellan abonnemang

  • 6 June 2018
  • 3 svar
  • 655 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Ni gör reklam att man kan flytta surf mellan sina abonnemang hur gör man?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 7 June 2018, 11:08

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej och varmt välkommen till 3Community, vad roligt att du hittade hit!

Du kan enkelt skicka/flytta surf mellan egna abonnemang eller till någon annan som har Tre med hjälpa av 3Skicka surf appen. Här kan du hitta mer information om appen och hur du gör. ☺️
Men varför ingår inte alla abonnemang i tjänsten? Er säljare tyckte att det var en bra idé för oss att minska mängden surf på våra mobilabonnemang och istället skaffa en surfplatta med 15 GB surf till som vi skulle kunna använda också till våra telefoner. Han missade bara den lilla detaljen att vi får betala 49 kr per telefon (4 i familjen) för att kunna göra detta (säljaren lovade att det skulle vara gratis men så var det ju inte.. ). Nu när skicka surf kom tänkte jag att vi kanske skulle kunna utnyttja denna surf men när jag testade appen så var det stora surfabonnemanget inte möjligt att skicka ifrån. Återigen en besvikelse.
Användarnivå 7
Emblem +10
Men varför ingår inte alla abonnemang i tjänsten? Er säljare tyckte att det var en bra idé för oss att minska mängden surf på våra mobilabonnemang och istället skaffa en surfplatta med 15 GB surf till som vi skulle kunna använda också till våra telefoner. Han missade bara den lilla detaljen att vi får betala 49 kr per telefon (4 i familjen) för att kunna göra detta (säljaren lovade att det skulle vara gratis men så var det ju inte.. ). Nu när skicka surf kom tänkte jag att vi kanske skulle kunna utnyttja denna surf men när jag testade appen så var det stora surfabonnemanget inte möjligt att skicka ifrån. Återigen en besvikelse.

Hej, varmt välkommen till 3Community!

Med 3Skicka surf kan du i skrivande stund enbart skicka surf mellan mobilabonnemang vilket är anledningen till att det inte fungerar för att skicka surf från surfplattan. Har man flera mobiler och en surfplatta i hushållet är ovan lösning rätt bra, det då man automatisk delar på surfpotten till en lägre totalkostnad än om man skulle ha högre prisplaner på varje abonnemang.

Som du skriver så tillkommer det en kostnad på 49 kr / abonnemang för att datadelningen ska fungera och jag ber om ursäkt för att min kollega har missat att informera om detta.
Naturligtvis ska vi hålla det vi lovar, jag ber vår kundservice att ta kontakt med dig via mail för att hitta en lösning som du blir nöjd med.
@Besviken kund

Återkom gärna därefter! ☺️

Svara