Besvarat

Försäkring med 3

  • 28 November 2018
  • 1 svar
  • 581 visningar

Hej Tre,

Jag har gjort en skadeanmälan på en telefon som blev bestulen 26 juni 2018, och då hade jag försäkring på mobilen. Nu har jag fått detta från försäkringen. Jag har blivit lovad av er kundtjänst att försäkringen ska gälla.

Vad gör jag nu?

Se nedan om vad som står i brevet från försäkringsbolaget:

"Ang. skadeärende XXXXXX – 3Försäkring

Hej! Du har nyligen gjort en skadeanmälan på din produkt, händelsen inträffade 2018-06-26. Ersättning kommer inte att utgå eftersom vi inte kan hitta en aktiv 3Försäkring på din produkt med IMEI nummer: XXXXXXXXXXXXXX som du angivit i din skadeanmälan.
Vi har inte tagit ställning till om skadehändelsen i sig är ersättningsbar. Om du vet att du betalar för en försäkring ber vi dig kontakta 3.

Hör gärna av dig direkt till oss på telefonnummer 08 697 43 33 eller på mail-adressen tre@aon.se om du har några följdfrågor. I annat fall rekommenderar vi att du kontaktar det försäkringsbolag som du har din hemförsäkring hos."

Med vänlig hälsning

Susanne Strömselius
Persnnr: XXXXXXXX

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Nils 3 December 2018, 15:24

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej @Susanne S 👋🏻

Jag beklagar verkligen om uppgifterna inte har varit korrekta och vi ska absolut se över detta.

Då 3Community är ett öppet forum ber jag dig ta kontakt direkt med vår kundservice som kan se över ditt specifika försäkringsärende.

Du hittar kontaktuppgifter direkt här.

Svara