Skip to main content
Besvarat

Går ej att Skicka surf

  • January 12, 2019
  • 4 svar
  • 322 visningar

Nu är jag riktigt less försöker skicka surf från min platta till min router men får meddelande att jag inte har något mobilabonnemang hos er fast jag har blivit lovad att det ska funka att skicka

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Erik

Hej @Micke P och varmt välkommen hit!

3Skicka surf fungerar enbart mellan röstabonnemang och är ej kompatibelt med bredband. Här kan du läsa mer om tjänsten och dess funktioner. Det går dock alldeles utmärkt att dela data mellan två bredband med tjänsten 3Delad data.
Med 3Dela data behöver man inte göra något aktivt då det fungerar per automatik. Har man ex. 50Gb på det ena abonnemanget och 5Gb på det andra, så blir den totala tillgängliga mängden 55Gb.

Du kan enkelt lägga till tjänsten via Mitt3 (via webben).
  1. Logga in med BankID eller som administratör
  2. Klicka på "Abonnemang" och sedan "3Dela data"



Så fort du har aktiverat tjänsten kommer dina abonnemang att dela på surfmängden.

4 svar

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • January 12, 2019
Hej @Micke P och varmt välkommen hit!

3Skicka surf fungerar enbart mellan röstabonnemang och är ej kompatibelt med bredband. Här kan du läsa mer om tjänsten och dess funktioner. Det går dock alldeles utmärkt att dela data mellan två bredband med tjänsten 3Delad data.
Med 3Dela data behöver man inte göra något aktivt då det fungerar per automatik. Har man ex. 50Gb på det ena abonnemanget och 5Gb på det andra, så blir den totala tillgängliga mängden 55Gb.

Du kan enkelt lägga till tjänsten via Mitt3 (via webben).
  1. Logga in med BankID eller som administratör
  2. Klicka på "Abonnemang" och sedan "3Dela data"



Så fort du har aktiverat tjänsten kommer dina abonnemang att dela på surfmängden.

  • Trådskapare
  • Registrerad användare
  • January 12, 2019
Tack för svar men det finns inget dela data under abbonemang på mitt 3

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • January 12, 2019
Tack för svar men det finns inget dela data under abbonemang på mitt 3

Hmm.. Loggar du in som administratör? Jag rekommenderar att du loggar in med Bank ID.
Man behöver nämligen logga in som admin/BankID för att kunna hantera dessa ändringar.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • January 12, 2019
Det går naturligtvis lika bra att kontakta kundservice så hjälper de dig att lägga till tjänsten på 2 röda. 🙂