Besvarat

har jag 5g i mitt mobilabonnemang?

  • 3 June 2022
  • 4 svar
  • 228 visningar

Jag kan inte hitta om jag har 5g på mitt mobilabonnemang när jag kollar Mitt3. Var hittar jag informationen? Ska köpa ny mobiltelefon och behöver veta om jag ska välja att den ska ha 5g.

icon

Bäst svar av Pettersson 3 June 2022, 15:20

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Tjena & god Fredag ! @Bosse2011 

Här får du nyttig information ! Så kan tänka mig att du kan använda 5G när du väl fått köpt en telefon som stödjer det 3 erbjuder ,  samt att man är verksam i ett område där det finns 5G från 3. Byggs ut successivt i samhället för mer städer . 

För personer som förnyar sina mobiler när sina abonnemang går brukar sånt här skifte lösa sig per automatik . Men om man bara har surf & telefoni delen och köper mobil seperat pga man har bindningstid eller vill ha det så . Så får man pyssla ihop det för det ska bli i symbios . ( funktionellt tillsammans ) 

Om du vill följa & va med om utvecklingen så kan du se denna länken : 

 

Samt även se utbyggnaden av 5G under täckningskartan. . 
 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

 Ha en gör go fredag & hojta till i forumet om du vill ha tips och guidning över telefon valet framöver ! 


Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Bosse2011 Hej,

 

du borde kunna se inne på Mitt3 om ditt abonnemang tillåter 5G-anslutning. Har du kollat under Abonnemanget det gäller → Abonnemangsdetaljer? Där namnet på din abonnemangsform framgår borde det finnas en lista på vad som ingår i abonnemanget. 

Mig veterligen ingår 5G i alla abonnemang som Tre säljer. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Bosse2011, välkommen till 3Community🌈

Hur har det gått? Lyckades du se om du har 5G eller inte? Markera gärna ett svar som “Bästa svar” ifall det hjälpt dig. 😊

Jag hittade till slut att alla 3 abonnemang har tillgång till 5g.

Svara