Besvarat

Hur lägger jag till e-SIM till Apple Watch?

  • 6 October 2018
  • 3 svar
  • 1495 visningar

Hej! Tänkte fråga hur länge kampanjen på gratis E-sim i sex månader gäller. Hur lång tid tar det att få det inkopplat? Tänkte skaffa en Apple Watch men hittar inte den jag vill ha på eran sida (Nike+). Skall jag ha klockan innan jag kan beställa E-sim. Tacksam för svar.

Mvh Fredrik Wagner.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 6 October 2018, 11:46

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Fredrik!

Som alltid när det gäller kampanjer, i alla fall de som inte har ett angivet slutdatum, kan man aldrig veta exakt hur länge en aktuell kampanj kommer att vara gällande.

Det är dock troligt att den gäller året ut med tanke på hur pass ny funktionen ändå är men det är min personliga gissning och inget som du skall ta som skrivet i sten.

När det gäller inkoppling tar det i stort sett ingen tid alls och du gör det genom att följa denna guiden men värt att kontrollera innan är om din mobil och ditt abonnemang är kompatibelt vilket du kan göra här.

Jag rekommenderar att du väntar med att aktivera tjänsten Apple Watch-Anslutning tills du faktiskt har klockan i din hand för varför förbruka tid av de 6 gratis månaderna när du ändå inte har någon klocka att ansluta till? : )
Hej! Tack Tristan för ditt svar. Tänkte koppla in E-sim i slutet av månaden i så fall så det kommer i fas med mina fakturor.
Tänkte köpa klockan på NetOnNet så jag har väl den på ett par dagar. Det blir nog en Nike+ series 3 42mm cellular för den var 1900:- billigare än series 4 44mm. Antar att den modellen också funkar att springa med, och att inte skärmen blir för plottrig (läs liten).
Vill kunna mätta sträcka, tid mm samt använda Apple Music utan att behöva lagra musik i själva klockan.
När jag ringde och beställde min telefon (en iPhone XS) så sa säljaren att jag hade oktober ut på mig att beställa E-sim för att få erbjudandet med sex månader gratis ( hon kan ha sagt november också, är lite osäker). Står dock inget på hemsidan om någon tidsgräns.
Funderar också på om man skall vänta till Blackfriday, att det kanske kommer något bra erbjudande på den ”gamla” modellen. Men det verkar inte som det brukar vara så mycket rea på apple prylar, och vill inte missa erbjudandet med sex fria månader.

Mvh Fredrik.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen!

Du kan aktivera AppleWatch-anslutning när som helst och den kommer ändå att vara i fas med dina fakturor.
Den rabatterade perioden löper från aktiveringsdatum och sex månader framåt så den månad rabatten är slut blir du bara debiterad för kvarvarande dagar av månaden.
Först månaden därefter betalar du alltså full avgift så du behöver inte anpassa aktiveringen för att ligga i fas då det sker automatiskt.

Huruvida skärmen blir plottrig eller inte är svårt att säga och jag brukar rekommendera ett besök till en butik som du vet har bägge modellerna till försäljning. Kläm & känn lite på dem och sedan kan du gå online för att beställa där den valda modellen är billigast.

Mäta sträcka och tid kan du göra med enbart GPS-funktionen och om jag ska ge min personliga åsikt är i förväg lagrade spellistor mycket bättre än streamad musik från Apple Music.

Varför?
Såvida du inte enbart springer på asfalterade sträckor i stadsmiljö lär du hamna i områden med radioskugga och när täckningen inte är tillräcklig börjar streamingen att buffra vilket är jäkligt irriterande när man är inne i ett parti där musiken verkligen behövs. Det var den främsta anledningen för mig att gå från att springa med iPhone till att köpa en liten iPod Shuffle -att den sedan är så liten att den knappt märks var en ren bonus. Den är dock helt stendum så man får bara ut musik och inget annat men det var det värt då min Polar-klocka ändå gav sträcka & tid.

Fundera lite på var och hur du springer innan du bestämmer dig samt hur du använder musiken.
Ifall du vill ha en annan input kan jag tipsa om denna bloggen.

Svara