Besvarat

Inget extra-Sim med Obegränsad Surf

  • 5 October 2018
  • 1 svar
  • 5354 visningar

Hur tänker 3 när man inte kan skaffa ett extra Sim med ett obegränsad Surf-abonnemang?
själva poängen med att man skaffar sig obegränsad surf måste väl ändå vara för att man vill slippa ha bredband hemma, eller?

Visserligen kan jag ju internetdela med telefonen, men med tanke på att många saker kräver wi-fi (Apple tv, crome cast, större uppdateringar osv) så blir det ju smärre omöjligt att bara klara sig på mobildata.

jag tänkte att en smart lösning hade varit ett extra sim till mitt abonnemang, men nä.

Eller har någon ett förslag på en annan lösning? Känns så himla onödigt att ha bredband om man har obegränsad surf!


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Tristan 5 October 2018, 11:29

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Krigerskan!

Exakt hur 3 har tänkt kan jag inte svara på men jag tror dock inte att syftet med abonnemang som 3Surfa Obegränsat är att ersätta bredband i hemmet utan mer tänkt som ett mobilt abonnemang där man inte behöver oroa sig över hur mycket mobildata man förbrukar.
För de som arbetspendlar och vill se på film/serier är detta mycket önskvärt.

Visserligen kan jag ju internetdela med telefonen, men med tanke på att många saker kräver wi-fi (Apple tv, crome cast, större uppdateringar osv) så blir det ju smärre omöjligt att bara klara sig på mobildata.
Även med ett 3Extra-SIM skulle du vara uppkopplad via mobildata, då den internetuppkoppling som skapas i exempelvis en 3G/4G WiFi-router går via mobildata.

En möjlig lösning är att teckna ett 3Pott 99-abonnemang och nyttja funktionen 3Skicka Surf för att föra över 10GB per månad till det abonnemanget.
Då har du i alla fall tillräckligt för att göra uppdateringar mm via en WiFi-lösning.

Svara