Besvarat

Kreditupplysning och mobilabonnemang

  • 8 August 2023
  • 2 svar
  • 477 visningar

Jag kan inte teckna ett mobilabonnemang från 400kr/månadn till 200 kr/månaden därför att jag får avslag (se bild).


Jag föredrar hellre slippa betala min 400krs-abonnemangsavgift för augusti. Jag fick en faktura idag den 8:e för augusti månad. 
Igår den 7:e försökte jag byta till 200kr/månaden igår men jag fick avslag.
Jag vill inte få avslag i mitt försök at byta den 7:e  och en abonnemangsavgift den 8:e.
Jag tycker inte om detta.

Jag hade inte fått en 400krs-abonnemangsavgift för augusti om inte ni hade motat mig i grind och get mig avslag när jag försökte byta till en 200krs-faktura.

Jag hoppas Jag kan få lite medlidande för min väldigt unika situation och en augusti faktura för 200kr istället för 400kr.

Jag kanske får betala 400kr i agusti ändå. Tråkigt.

Kärnan i detta meddelande är att jag vill betala 200kr abonnemangsavgift i september.
Och jag kan inte få ändring om jag fortsätter få avslag.

Jag är ingen arg kille. Jag har försämrat mina kredituppifter som fodrat avlaget. 
En bekymrad kille är jag.

icon

Bäst svar av Qwirks 8 August 2023, 17:12

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Jag tolkar det som att du redan har ett mobilabonnemang hos Tre. Stämmer det?

I så fall råder jag dig att istället kontakta 3Kundservice för att byta abonnemangsform. Det borde inte vara något problem att byta till ett billigare abonnemang för en befintlig kund utan bindningstid.

Användarnivå 7
Emblem +36

Jag tolkar det som att du redan har ett mobilabonnemang hos Tre. Stämmer det?

I så fall råder jag dig att istället kontakta 3Kundservice för att byta abonnemangsform. Det borde inte vara något problem att byta till ett billigare abonnemang för en befintlig kund utan bindningstid.

 

Hejsan @Villiamk.g.lundberg!

Precis som @Qwirks skriver, så är det bäst att kontakta kundservice så ska de kunna hjälpa till att sänka ditt abonnemang, då det inte går att göra på egen hand via Mitt3 eller Tre.se - systemet säger “nej” ifall krediten nekas.

Hoppas att det löser sig! 😊

Svara