Besvarat

Namn på kontantkort - Ändra via Mitt3

  • 4 January 2019
  • 1 svar
  • 473 visningar

När jag loggar in i appen på min mobil, på mitt abonnemang ser jag kontantkort som även dem står i mitt namn, men nu undrar jag om jag kan "döpa om" dessa, då det är till mina barn, hade varit lättare när man ska fylla på dem osv och veta vem som är vem.
Hittar inte var jag kan göra det, har en iphone 8s och loggar som sagt in via mitt abonnemang.

Min första sida ser ut som på bilden och där jag målat över

med svart färg stod bara mitt namn, och det nedersta hade ett telefonnummer vet inte om det är för det är det enda jag laddat på en gång.. Men där vill jag som sagt kunna skriva namn på barnen istället.

Tacksam för hjälp // Sofi
icon

Bäst svar av Nils 8 January 2019, 10:20

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj @SofiFrid och varmt välkommen till 3Community!

Det går absolut att ordna! :-)

Däremot så går detta ej att göra via Mitt3-appen, utan du behöver logga in på Mitt3 via en dator för att byta namn. Hur man gör dock, när det kommer till kontantkort är lite märkligt, minst sagt. (No fear, vi jobbar på att uppdatera detta)

Först och främst loggar du in på Mitt3 och väljer fliken "Abonnemang". En lista på dina abonnemang/kontantkort kommer dyka upp.

Här kommer det lite märkliga, du behöver nämligen byta "Vy" för att kunna ändra namn på kontantkorten. Se nedan:



När du sedan gjort det, kommer det bli tydligt för dig hur du sedan ändrar namn på varje nummer. Du trycker helt enkelt på "Redigera namn" på respektive nummer.

Hojta gärna till om det fungerade för dig! 🙂

Svara