Skip to main content
Skillad
September 29, 2019
Besvarat

Problem med inloggning på Mitt3

• September 29, 2019
  • 20 svar
  • 2758 visningar
hej jag har laptop med windows 10 och har testa logga in idag på mitt tre (29/9) på firefox, edge, chrome men felmeddelande...tar för lång tid att svara eller sidan kan inte nås kolla rätt adress?
har kontaktat operatören också dom skulle återkomma har även skickat rapport till windows (feedback)
chattat med tre också men dom vet ingenting och hänvisar till kundtjänst-typiskt stängt...
är det någon annan som har samma problem eller tips som kan hjälpa?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Bäst svar av Erik
Precis! Rubrikerna kan se lite annorlunda ut för varje tillverkare men nedan är för din Samsung.

I din Samsung Galaxy S9, gå in på:

1. Inställningar
  2. Anslutning
  3. Mobil Hotspot och Internetdeln.
  4. Slå på "Mobil Hotspot"
  5. Klicka på "Mobil Hotspot" (texten) för att se Nätverksnamnet och lösenord.
På din dator, leta efter trådlösa nätverk och anslut till din mobil med lösenord som du såg på mobilen.
När du är ansluten, testa att logga in på Mitt3 via datorn. 🙂

20 svar

ny abonnentTrådskapare
Skillad
October 2, 2019
Med mobilen funkar inte heller, endast via appen i mobilen,ska prova ditt tips, skriver igen..
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
October 2, 2019
Mina kollegor har tittat närmare på dina skärmdumpar och förklarar att felet ligger troligtvis i inställningar i brandväggen/router eller antivirus på datorn.

De kunde inte heller återskapa problemet som du beskriver. Återkom gärna när du har testat att logga in på Mitt3 när datorn är ansluten till internet via mobilen, stäng även av antivirus för att utesluta det.
Berätta hur det gick! ☺️ Håller tummarna
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
ny abonnentTrådskapare
Skillad
October 2, 2019
jag har testat igen och logga in på mobilen på hemsidan utan wifi det gick bra.. men datorn går inte idag heller ska prova ditt tips men jag undrar hur? i windows finns nån rubrik för delning och en Bluetooth knapp är det bara det man ska ändra? elller nåt annat också? windows 10) har trådlöst uppkoppling med wifi..
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
October 2, 2019
Kanon! Då har vi kommit en bit på vägen, att du kan logga in på mobilen utan WiFi tyder på att problemet är lokalt.

För att ansluta datorn till mobilens internetuppkoppling behöver du först aktivera internetdelning.

Om du har iPhone:
Inställningar > Internetdelning

Om du har Android:
Tryck på Nätverk och internet > Surfzon och internetdelning > Wi-Fi-surfzon > Aktivera Wi-Fi-surfzon

Anslut sedan till mobilens nätverk via datorns. (På samma sätt som om du skulle ansluta till en router)

Mobilen bör visa i statusfältet att en enhet är ansluten.

Testa sedan att logga in på Mitt3.
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
ny abonnentTrådskapare
Skillad
October 2, 2019
du menar att jag ska börja inställningarna med mobilen eller hur? jag har kollat både min sony xperiax och samsung s9 men jag känner inte igen rubrikerna? och sen måste man väl ändra i windows?
Erik
Pensionerad Moderator
ErikPensionerad ModeratorSvar
Pensionerad Moderator
October 4, 2019
Precis! Rubrikerna kan se lite annorlunda ut för varje tillverkare men nedan är för din Samsung.

I din Samsung Galaxy S9, gå in på:

1. Inställningar
  2. Anslutning
  3. Mobil Hotspot och Internetdeln.
  4. Slå på "Mobil Hotspot"
  5. Klicka på "Mobil Hotspot" (texten) för att se Nätverksnamnet och lösenord.
På din dator, leta efter trådlösa nätverk och anslut till din mobil med lösenord som du såg på mobilen.
När du är ansluten, testa att logga in på Mitt3 via datorn. 🙂
ny abonnentTrådskapare
Skillad
October 4, 2019
hej erik jag har testat gjort som du beskriver datorn verkar kopplad genom telefon med mobildata, det borde funka för sist när jag prova från mobilen endast utan wifi då funka det men inte nu, vet inte vad som kan vara fel?
ny abonnentTrådskapare
Skillad
October 5, 2019
hej erik provade mobilen igen utan wifi då funkar det.. har trådlös uppkoppling till datorn med wifi, vet inget alternativ just nu, kanske sladd bättre men problem koppla sladd för har datorn i annat rum än kontakterna sitter, då måste jag möblera om och kanske skaffa andra möbler eller dra sladd genom vägen och borra först...kanske routern spökar..? ska prova stänga av brandväggen och virusskyddet men vilken risk...
ny abonnentTrådskapare
Skillad
October 28, 2019

Sist jag prova så funkar det , och jag har inte ändrat något-felet antagligen hos er eller mellan...

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
October 28, 2019

Sist jag prova så funkar det , och jag har inte ändrat något-felet antagligen hos er eller mellan...

Hejsan @ny abonnent ! :wave:

Jag förstår det som att det fungerar nu? Skönt att höra! Hoppas att det förblir så och inte strular något mer :grin: