Besvarat

Räknas poddar i spotify som musiktjänst?

  • 30 September 2019
  • 6 svar
  • 483 visningar

Räknas poddar i spotify som musiktjänst?

Alltså ingen surfdata dras.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Nils 1 October 2019, 16:17

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @LIF27 och varmt välkommen till forumet!

Nej, podcasts räknas ej inom den fria musikstreamingen utan dras då från datan som ingår på abonnemanget.
Tack så mycket!
Är det ändrat nyligen? Jag har problem med att för lite data läggs på musiksurf trots att Spotify förbrukat betydligt mer. Vid kontakt med 3 i augusti förskrade de att allt man lyssnar på via Spotify går som musiksurf.
Användarnivå 7
Emblem +36
Är det ändrat nyligen? Jag har problem med att för lite data läggs på musiksurf trots att Spotify förbrukat betydligt mer. Vid kontakt med 3 i augusti förskrade de att allt man lyssnar på via Spotify går som musiksurf.

 

Tjena @Ljungstrom89 ! Välkommen till 3Community :grin:

 

Av min vetskap så har det varit så här sedan start, att podcasts inte ingår i 3Musiksurf, och alltså dras från datan i ditt abonnemang. Ifall du upplever att surf dras från ditt abonnemang även fast du bara lyssnar på musik, så rekommenderar jag att du ringer in till oss så kan vi felanmäla det till våra tekniker. Du når rätt avdelning för detta på nummer 0735-300 400, under vardagar 8.00 - 20.00.

Det här är ju rätt grisigt att upptäcka sådär i efterhand. 

Om man som kund uppfattar att Spotify är fritt och sedan visar det sig att surf dras då man lyssnar på podcasts så känns det ju lite småfult. Inte alls bra.

Användarnivå 5
Emblem +9

Hej @MsE 

 

Jag är ledsen om du känner att informationen varit missvisande. Jag tar med mig din feedback till berörande avdelning. 

Svara