Skip to main content

Jag har precis flyttat in i en lägenhet där routern inte funkar alls bra. Vet inte om den behöver kollas igenom? Det ser ut att vara full mottagning men laggar i både mobil och när jag kollar via Chromecast. Sjukt irriterande. Den funkade toppen när jag bodde u hus tidigare.

Antagligen har du sämre mottagning nu. Använd appen till routern och kolla signalstyrkan. Flytta sedan runt den och hitta den plats där det blir starkast signal, som ofta är vid ett fönster.

Okej, testar. Står att den inte bör stå nära Bluetooth devices, tv-apparater. HUR långt menas tro?

Notera att jag skrev att det SER UT SOM det är toppenbra mottagning i mobilen men laggar ändå!

Okej, testar. Står att den inte bör stå nära Bluetooth devices, tv-apparater. HUR långt menas tro?

Bör inte påverka såvida de inte står alldeles på varandra.

Notera att jag skrev att det SER UT SOM det är toppenbra mottagning i mobilen men laggar ändå!

Det är antagligen wifi-signalen som ser bra ut. Du behöver kolla den mobila signalen som routern får in och det kan du bara göra i den app som hör till just den routern. Om det är en Zyxel heter appen “Zyxel Air”.

Lämna en kommentar