Besvarat

skicka surf fungerar inte

  • 27 July 2019
  • 4 svar
  • 728 visningar

Min kompis använde skicka surf för att skicka 2GB surf från sitt tre abonomang till mitt tre abonomang. Jag har fått ett bekräftelse sms där det står vem det är ifrån och hur mycket GB som har skickats, men jag kan inte använda surfen som jag har fått även om jag har kopplats upp på wifi flera gånger efteråt. Jag kan dock inte se någon ny surf på Mitt3. Hur ska jag göra för att få tillgång till den nya surfen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Jimbo 29 July 2019, 09:47

Visa original

4 svar

Hej @Cassiopeia och välkommen till 3Community!

När du har fått SMS:et som bekräftar att du har mottagit surf så ska datan vara klar att använda. När du loggar in på Mitt3 kan du behöva trycka på "bubblan" med surf, för att se den nya tillgängliga surfmängden.

Jag rekommenderar att du stänger av WiFi samt ser till att Mobildata är aktiverat, och testar sedan för att se om det fungerar igen!

Om du fortsätter uppleva problem med att surfa rekommenderar jag att du kontaktar vår kundservice för vidare felsökning, så kommer de att se över detta tillsammans med dig. 🙂

Hej! När jag ska skicka surf ifrån mitt nr, som har obegränsad surf. Så står det att jag har 0 kvar att skicka? Fakturan är betald, och jag har inte skickat något denna månad. Brukar kunna skicka 10gb.

Hej!

jag har samma problem som Mattias

står noll på båda mina abonnemang.

vad är felet?

Användarnivå 7
Emblem +36

Tjena @Fina och @Mathiass! Välkomna till 3Community :rainbow:

 

Vi har just nu en driftstörning gällande 3Skicka surf och har haft sedan den första november. Vi jobbar för full rulle på detta och hoppas att ha detta löst inom kort. Tack för ert tålamod! :slight_smile:

Svara