Besvarat

Stänga av surf nattetid

  • 15 May 2018
  • 6 svar
  • 5310 visningar

jag vill kunna styra att surf stängs av på mitt barns mobil nattetid vardagar t ex mellan kl 23-06. Går det? Hur då?
icon

Bäst svar av Johnny 16 May 2018, 17:25

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @herrErik, och varmt välkommen till 3Community!
Tack för din fråga!

För att kunna begränsa ditt barns användande av surf så kan jag rekommendera att läsa mer om vår tjänst 3Säkerhet. I tjänsten så kan man sätta upp olika familjeregler, som begränsning av skärm-/surftid eller för att anpassa innehållet som ditt barn ska ha tillgång till.
Jag måste alltså betala för att få tjänsten 3Säkerhet trots att jag inte är intresserad av annat i tjänsten än att sätta upp familjeregeln "no surf mellan 23-06 vardagar? Det kan väl ändå inte behöva kosta pengar att ordna en sån sak? Det är också svårt att se vad man får tillgång till eftersom man först måste betala och sedan kunna börja administrera sitt 3Säkerhet. Vad om det jag efterfrågar inte går att fixa i tjänsten?
Användarnivå 5
Emblem +5
Jag måste alltså betala för att få tjänsten 3Säkerhet trots att jag inte är intresserad av annat i tjänsten än att sätta upp familjeregeln "no surf mellan 23-06 vardagar? Det kan väl ändå inte behöva kosta pengar att ordna en sån sak? Det är också svårt att se vad man får tillgång till eftersom man först måste betala och sedan kunna börja administrera sitt 3Säkerhet. Vad om det jag efterfrågar inte går att fixa i tjänsten?
Vi har dessvärre inte någon teknisk möjlighet att direkt i våra system begränsa ett abonnemangs tjänster mellan specifika tider. 3Säkerhet bygger på F-Secure Safe och det är via applikationen som man bland annat kan ställa in begränsningen av surftid. Det ser ut så här:



Du behöver inte oroa dig över att du köper grisen i säcken utan vi har ett erbjudande där du får testa på 3Säkerhet under två månader kostnadsfritt, om du inte skulle känna dig nöjd med tjänsten efter den tiden så kan du helt enkelt säga upp den via Mitt3.
Tack, det kallar jag svar på fråga 🙂 Då är jag nöjd!
Kanske detta kan fungera? Google Family Link
Användarnivå 7
Emblem +10
I förra veckan har Apple berättat om detaljer kring nästa version av iOS som kommer att ha liknande funktionalitet som de kallar för "Screen time". Kika gärna in länken här nedan. :)
iOS12

Svara