Besvarat

Styra hur många GB barnen får?

  • 3 October 2018
  • 2 svar
  • 509 visningar

Finns det möjlighet hos Tre att styra hur många GB man ger till barnen, som Telenor har?
icon

Bäst svar av Pettersson 3 October 2018, 19:59

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

3 har inte riktigt någon sådan tjänst idag, utan om man har 3Dela Data så blir surfen en gemensam pott som sedan kan användas av alla anslutna abonnemang. Nu vet jag inte exakt hur det är gjort, men om det är ett mobilabonnemang som den största delen surf finns på kan man använda appen 3Skicka Surf för att skicka surf från det abonnemanget till de andra och på så sätt kontrollera det lite mer. Det går att skicka upp till 10GB/månad.

Har man en Android-telefon går det också att styra direkt i telefonen med lite olika appar. För iPhones så vet jag inte om det går, tror tyvärr inte det.

Men som generellt svar på din fråga; nej. Du kan inte styra mängden surf barnen har hos 3 - men det finns lite olika lösningar.
Användarnivå 5
Emblem +9
Hej @Elle76 Vad kul att du har hittat in hit på 3Community!

Som Pettersson nämner här ovan finns inte sådan funktionalitet idag. Det jag kan annars tipsa om är 3Säkerhet som gör det möjligt att tidsstyra barnens surf. Funktionen ser lite olika ut beroende om det är Android eller iPhone.
Tjänsten har även andra funktioner för familjen och fungerar även som ett virusskydd.

Här kan du läsa mer om 3Säkerhet.

Ha en grym dag 🆒

Svara