Besvarat

Surf slut i utlandet, har delad data

  • 25 June 2018
  • 3 svar
  • 327 visningar

Hej! Min fråga gäller om surf i Finland,jag har 6gb i mitt abonnemang men det tar slut nästan direkt när jag kommer på besök i Finland,aldrig slut i Sverige jag tycker det är väldigt konstigt för det står ju att priset är det samma i båda länderna!?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Pettersson 25 June 2018, 23:59

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

har du någon tilläggstjänst som 3Dela Data eller så?
Ja det har jag! Men jag jag bytt till finsk abonnemang till min Ipad och det är såå billigt att det finns inte i Sverige men iPhone har jag redan fått fylla på två gånger 99kr och det är andra veckan jag är här?.. undrar bara?
Användarnivå 7
Emblem +40
Ja det har jag! Men jag jag bytt till finsk abonnemang till min Ipad och det är såå billigt att det finns inte i Sverige men iPhone har jag redan fått fylla på två gånger 99kr och det är andra veckan jag är här?.. undrar bara?
Tjänsten 3Dela Data gäller inte i utlandet, så den surf du kan använda i utlandet är den surf som ditt abonnemang har från början.

Har du exempelvis mobilabonnemang med 0,5GB surf som delar surf med ett mobilt bredband med 10GB surf så har du 10,5GB surf att dela på när du befinner dig i Sverige. När du befinner dig inom EU så har du 0,5GB att använda på mobilen respektive 10GB att använda via det mobila bredbandet.

Skulle tro att det är detta som påverkar dig.

Svara